زیبایی
به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

بنام خدا

چگونگی شاداب کردن پوست در فصل پاییز ::. ::.

پوست یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین ارگان‌های بدن است که وظیفه حفاظت از تمام اعضای داخلی بدن را نیز بر عهده دارد. علاوه بر این، برای داشتن ظاهری زیبا و بانشاط باید به فکر مراقبت از پوست و حفظ سلامت آن باشیم. شاید به همین دلیل است که افراد هزینه‌ زیادی برای مراقبت از پوستشان می‌پردازند و به هر طریق سعی دارند شفافیت و نشاط آن را تامین کنند. با این حال با فرا رسیدن فصل سرما به دلیل کاهش رطوبت هوا و وزش باد، ممکن است با مشکل خشکی پوست روبه‌رو شویم. خشکی پوست نه تنها موجب داشتن ظاهری نازیبا می‌شود، بلکه می‌تواند بیماری‌ها و مشکلاتی جدی را به وجود آورد.
دکتر زهره نیکبخت، متخصص بیماری‌های پوست و مو در گفت‌وگو با "جام‌جم" با اشاره به این نکته که افراد ممکن است در طول فصل‌‌های سرد سال با مشکلات زیادی روبه‌رو شوند، توضیح می‌دهد: اگر افراد بدانند چگونه می‌توان از پوست در این روزها و ماه‌های سرد سال محافظت کرد، به طور حتم همیشه می‌توانند پوستی سالم، شفاف و مرطوب داشته باشند. به گفته وی، در فصل‌‌ سرد سال به دلیل کاهش رطوبت هوا، خشکی پوست شدت بیشتری پیدا می‌کند و به همین دلیل باید به فکر مراقبت‌های ویژه‌ پوست باشیم. دکتر نیکبخت یادآور می‌شود: در این فصل حتما باید از کرم‌های مرطوب استفاده کرد. البته کرم‌های مرطوبی که در فصل سرما استفاده می‌شود، باید کمی هم چربی داشته باشد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


لب‌ها را فراموش نکنید

شاید شما هم گاهی دیده یا حتی خودتان هم این شرایط را تجربه کرده باشید که لب‌ها در فصل پاییز چنان خشک می‌شود و ترک می‌خورد که هر لحظه ممکن است خون بیاید. برای این‌که با چنین مشکلاتی روبه‌رو نشوید، بهتر است به فکر محافظت از لب‌ها باشید. دکتر نیکبخت در این زمینه توضیح می‌دهد: برای این‌که لب‌ها نیز از خشک شدن و ترک خوردن در امان باشد، به خصوص هنگامی که از خانه بیرون می‌روید باید حتما از کرم‌های مخصوص لب کمک بگیرید. این کرم‌ها باید همراهتان باشد و هر چند ساعت یک بار، از آنها استفاده کنید.

استفاده از آب داغ، ممنوع!

با این‌که حمام با آب داغ در هوای سرد خیلی لذت‌بخش است، اما باید دقت داشته باشید که این کار می‌تواند سلامت پوست را به خطر اندازد. دکتر نیکبخت با تاکید بر کاهش استفاده از آب خیلی گرم برای شستشو، می‌گوید: بهتر است تعداد دفعات شستشو در این فصل کاهش یابد و از آب خیلی گرم استفاده نشود. پس از حمام نیز حتماً باید از لوسیون‌های مخصوص بدن استفاده کنید. این لوسیون‌ها بر اساس خشک یا مرطوب‌بودن پوست، می‌تواند نرمال یا همراه با مقداری چربی باشد. به گفته وی پس از حمام نباید بدن را کاملا با حوله خشک کرد و فقط باید خیسی پوست را گرفت. زمانی که هنوز رطوبت در سطح پوست وجود دارد، باید از لوسیون استفاده کرد تا این رطوبت در سطح پوست حفظ شود.

رژیم غذایی و فضای داخل خانه هم موثر است

پوست وظیفه حفاظت از اعضای داخلی بدن را نیز بر عهده دارد. در صورتی که مشکلی برای پوست ایجاد شود، ممکن است بر اعضای داخلی بدن نیز تاثیر بگذارد. دکتر نیکبخت با اشاره به این نکته می‌گوید: برای محافظت بیشتر از پوست در فصل‌های سرد سال، حتما باید از شوینده‌های ملایم‌تری استفاده کنید. همچنین باید مایعات بیشتری بنوشید؛ به طوری که توصیه می‌شود حداقل روزی 8 تا 9 لیوان مایعات مصرف کنید.

به گفته این پزشک متخصص، فضای داخل خانه نباید خیلی گرم باشد و وسایل گرمازا نیز نباید در فاصله خیلی کمی با افراد قرار گیرد. وی می‌افزاید: استفاده از دستگاه‌های بخور، به خصوص بخور سرد در صورتی که رطوبت کافی فضا را تامین کند نیز مفید است. دکتر نیکبخت با تاکید بر این که برای حفظ پوست باید به رژیم غذایی مناسب دقت داشت، می‌افزاید: در این فصل‌ باید سبزیجات و مایعات بیشتری مصرف کنید تا آب کافی برای اعضای داخلی بدن و پوست تامین شود. با توجه به اهمیت حفظ سلامت پوست، در صورت روبه‌رو شدن با مشکلی خاص باید هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه و برای درمان اقدام کنید. دکتر نیکبخت با اشاره به شرایطی که به رسیدگی بیشتری نیاز دارد، می‌گوید: علائم ابتدا با خشکی پوست و سپس پوسته‌پوسته شدن و ترک‌های پوستی به خصوص کف دست و پا نمایان می‌شود که گاهی با خارش شدید همراه است و به شدت فرد را آزار می‌دهد.

ضد آفتاب را کنار نگذارید

بسیاری از افراد به محض تمام شدن فصل تابستان، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب را کنار می‌گذارند و تصور می‌کنند در پاییز و زمستان نیازی به این کرم‌ها ندارند. دکتر نیکبخت ضمن اشتباه دانستن این شیوه، یادآور می‌شود: در فصل پاییز و زمستان هم اشعه ماورای بنفش وجود دارد و در نتیجه حتماً باید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کرد. به گفته این پزشک متخصص، کرم‌های ضدآفتاب مناسب برای این فصل‌ها، کرم‌هایی همراه با رطوبت است. در نهایت باید توجه داشته باشید که در فصل‌های سرد سال می‌توانید با مصرف مایعات بیشتر، استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های مرطوب ‌و اجتناب از قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد سلامت و شادابی پوست را حفظ کنید.

.:: چهارده اشتباه رایج در بین مریض ها، پزشک ها و داروسازها ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

1. برای 90% سرماخوردگی ها هیچ چرک خشک کنی لازم نیست. یک بسته قرص سرماخوردگی و یک شربت دیفن هیدرامین کامپاند و یک عدد استامینوفن به همراه استراحت مطلق و نوشیدن مایعات و مصرف ویتامین ث کفایت می کند.

2.
آمپول دگزامتازون و بتامتازون در سرماخوردگی جنبه ی درمانی ندارند و بیشتر به عنوان کورتون برای سر حال شدن ظاهری بیمار و رضایت از کار پزشک مصرف می شوند! تنها در مواقعی که مشکل حساسیت است از آن استفاده کنید.

3.
برعکس تصور خیلی ها اکثر آمپول ها از بعضی از قرص ها و کپسول ها ضعیف تر هستند. یعنی خوردن روزی یک عدد "سفکسیم 400" بسیار قوی تر از 4 تا آمپول پنی سیلین 1 میلیون و 200 است! در هر صورت چرک خشک کن هایی مثل پنی سیلین و آموکسی سیلین به علت مقاومت ایجاد شده چندان مناسب نیستند و چرک خشک کن هایی مثل سفتریاکسون و سفکسیم به علت قوی بودن بیش از حد بهتر است خط اول درمان نباشند. چرک خشک کن هایی مثل "آزیترومایسین" پیشنهاد من هستند.

4.
برای تقویت عمومی بدن زدن آمپول ب کمپلکس، ب 12، نوروبیون و... تقریبا جز در موارد خیلی نادری مثل "بری بری" فایده ی چندانی ندارد. مصرف کپسولی مثل "مولتی ویتامین مینرال" یا مشابه های خارجی اش بسیار مفیدتر خواهد بود. مطمئن باشید اکثر ماده ی موثر آمپول چند ساعت بعد در ادرار شما یافت خواهد شد.

5.
داروهایی مثل ترامادول شاید ظاهرا اعتیاد شما را درمان کنند و انزال شما را هم به عقب بیندازند.
اما جالب است بدانید که شما را دچار اعتیادی قوی تر کرده اند و به زودی کلا انزال شما را برطرف خواهند کرد!

6.
دکتری که به شما برای سرماخوردگی تان 4 تا آمپول سفتریاکسون می نویسد یا اشتباها تشخیص سوزاک و سیفلیس داده است! یا خودش نیازمند دکتر روان پزشک است یا با داروخانه ی روبرو قرارداد دارد!

7.
تزریق سرم به جز وقتی که فشار مریض پایین افتاده یا می خواهیم چند آمپول را از طریق سرم وارد بدنش کنیم یا... جنبه ی درمانی ندارد. شما با خوردن ORS یا مواد شور و شیرین هم می توانید همان کار را با هزینه و وقت کمتر انجام دهید. می دانید مصرف سرم در ایران چند برابر آمار جهانی است؟!

8.
در مدت مصرف داروهای واژینال (زنانه) لطفا ارتباط خود را با همسر قطع کنید یا از کاندوم استفاده کنید. در ضمن همسر گرامی هم باید با قرص به همراه شما درمان شود وگرنه پس از اتمام درمان، او دوباره به عنوان ناقل عمل کرده و باز همان آش و همان کاسه است.

9.
اگر در اطراف شما کسی آبله مرغان گرفته و شما قبلا مبتلا شده اید اینقدر راحت دور و بر او قدم نزنید. اگر کمی مقاومت بدنتان کاهش پیدا کرده باشد بیماری وحشتناک تری به نام "زونا" منتظر شماست تا رسما دهان شما را صاف کند. خیلی مراقب تر باشید.

10.
اکثر شامپوهای موجود در بازار اصلا آنقدر بر روی کف سر نمی مانند تا بخواهند اثرات پروتئینه و ویتامینه و... خود را بگذارند. اگر شامپویی به سر شما ساخته است حتی اگر ارزانترین شامپوست آن را حفظ کنید و قدرش را بدانید و از این شاخه به آن شاخه نپرید.

11.
تصور اینکه هر دارویی با شکل کپسول باید بعد از غذا مصرف شود رسما خنده دار است. بعضی از داروها با مصرف بعد از غذا جذبشان به شدت کاهش یافته و موفق به اثرگذاری نمی شوند و بعضی از کپسول ها (مثل امپرازول) خودشان جنبه ی درمانی برای دستگاه گوارش داشته و باید حتما قبل غذا مصرف شوند.

12.
داروی "کلونازپام" به هیچ وجه یک داروی خواب آور نبوده و به عنوان ضد تشنج و سه بار در روز استفاده می شود. اگر دکتری برای شما شبی یک عدد کلونازپام برای خواب نوشت همانجا بزنید بیرون و دیگر هم به آن پزشک مراجعه نکنید. برای بی خوابی مخصوصا در دوستانی که کمی استرسی هستند (اگر روش های طبیعی و توصیه های رفتاری جواب نداد) "کلردیازپوکساید" را توصیه می کنم.

13.
گاهی دوستان نسخه پیچ و حتی داروساز ما در صورت تمام کردن دارو یا نزدیک بودن تاریخ انقضای داروهای باد کرده! اقدام به دادن داروهای مشابه می کنند. یادتان باشد شباهت اسامی داروها هیچ ربطی به کاربردشان ندارد. مثلا داروهای مفنامیک اسید (مسکن و ضدالتهاب)، ترانگزامیک اسید (ضد خونریزی مفرط قاعدگی) و فولیک اسید (موثر در کم خونی) فقط اسامی مشابه دارند. خود من در داروخانه ام شاهد جابجایی دو داروی اول به عنوان مشابه بوده ام!

14.
اکثر اسهال های معمولی با خوردن مایعات و موادی نظیر نوشابه و آبمیوه و مخصوصا ORS کنترل می شوند. مصرف داروهایی مثل دیفنوکسیلات مخصوصا در اطفال اصلا توصیه نمی شود. همچنین در بسیاری از موارد نیاز به مصرف چرک خشک کن هم نیست.
 

.:: دخترتان را از آرایش منع نکنید ! ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مادران وظیفه دارند به دختران و نوه های خود اسراری را بیاموزند که آنها را وارد اقیانوس زیبایی و طراوت کند. فراوانند زنان جوانی که به روش های غلط یا غیر بهداشتی آرایش عادت کرده اند و این عادت ها به ویژه در مقدار استفاده و غلظت لوازم آرایشی است که به مرور زمان تاثیر بدی روی پوست و سلامت آنها می گذارد. چه رازهایی است که مادران باید بر آن تکیه داشته باشند و بهترین زمان برای گفتن آنها چه زمانی است؟ جواب این سوال ساده نیست، زیرا از فردی به فرد دیگر و از خانواده ای به خانواده دیگر فرق می کند. بعضی از دختران زودتر از بقیه از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر خیلی دیرتر به فکر آن می افتند. دختر شما در هر گروهی که قرار می گیرد مسلما نیازمند راهنمایی است. در ادامه به چند پیشنهاد و ایده در این زمینه می پردازیم.

ارزش زیبایی درون بیشتر از زیبایی ظاهر است

از زمانی که دخترتان بزرگ شد و معنای زیبایی درونی را درک کرد. اهمیت آن را برایش توضیح دهید و تاکید کنید و بگویید که زیبایی درونی پرارزشتر از زیبایی ظاهری است. هدف از این توضیحات و اهمیت دادن این نیست که نگذاریم دخترمان از لوازم آرایش استفاده کند. سرانجام این اتفاق زمانی خواهد افتاد. این آموزش برای آن است که دخترمان یاد بگیرد چطور به خودش نگاه کند و خود و دیگران را از دریچه چشمانی مهربانانه ببیند. دخترانی که در سنین پایینتر مفهوم "زیبایی درونی" را کاملا درک می کنند، تا آخر عمر این احساس را با خود به همراه خواهند داشت. اما وقتی بزرگتر می شوند و احتمالا همسالانش به او لقب "زشت یا بی ریخت و …" را می دهند، دیگر سخت زیبایی درونی را می پذیرد و به آن اعتقاد پیدا می کند. وقتی دخترتان متوجه شد که شما ذهن باز و روشنی دارید مطمئنا قبل از استفاده از لوازم آرایش با شما مشورت خواهد کرد.

چه زمانی مناسب این آموزش است؟

معمولا بچه ها از ۷ تا ۸ سالگی توانایی درک این مفهوم را دارند هرچند که برخی از آنها زودتر به این درک می رسند و برخی تا ۱۰ سالگی توانایی درک آن را پیدا نمی کنند. بنابراین باید قبل از رسیدن دختر به سن بلوغ، مفهوم زیبایی درونی را در ذهن او نهادینه کرد.

در انتخاب لباس دخترتان را همراهی کنید

همه ی دخترها به مد گرایش دارند و آن را تجربه می کنند، اما بعضی از آنها به حدی وابسته می شوند که احتمالا شما نمی پسندید. یادتان نرود که شما نیز زمانی جوان بوده اید و لباسهای مد روز را می پوشیدید یا اگر نمی توانستید از تماشای آن لذت می بردید. حتی بعضی از شما لباسهایی را می پوشیده اید که الان اگر به آن فکر کنید تعجب خواهید کرد. با او همراه شوید و دوستانه راهنمایی اش کنید تا از میان مدهای رنگارنگ و ریز و درشت، لباسی را انتخاب کند یا مدل مو و آرایشی را برگزیند که مناسبتر است. توجه داشته باشید که این سن نباید بعد از ۱۴ سالگی باشد، بهترین سن برای هماهنگی و همدلی ۱۲ سالگی است، یعنی زمانی که احساس می کنید دخترتان به مدها توجه می کند.

دخترتان را از آرایش منع نکنید

شما می توانید دختر یا نوه تان را از استفاده لوازم آرایش منع کنید اما واقعیت آن است که باید بدانید حتی اگر مانع استفاده از لوازم بشوید او در اولین فرصت این کار را خواهد کرد و به آرزویش خواهد رسید. سعی کنید شما اولین کسی باشید که نحوه ی آرایش مناسب را به او یاد خواهد داد. به او بیاموزید چه زمانی برای آرایش کردن مناسبتر است. وقتی دخترتان متوجه شد که شما ذهن باز و روشنی دارید مطمئنا قبل از استفاده از لوازم آرایش با شما مشورت خواهد کرد.

چه سنی برای شروع آموزش مناسب است؟

۱۴ یا ۱۵ سالگی بهترین سن برای آموزش است.
 


.:: ورزش هایی برای کمردرد ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

این روزها کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که از کمردردهای مزمن رنج نبرد و به دنبال راهی برای رهایی از این دردها نباشد. در این میان کسانی هستند که فریب تبلیغ‌های دروغین را می‌‌خورند و میلیون‌ها تومان پول خرج می‌کنند تا به کمک روش‌های نادرست، قدری این دردها را تسکین دهند، اما با برخی حرکات ورزشی ساده، می‌‌توان درد کمر را تسکین داد.

فراموش نکنید مهم‌ترین اصل در تسکین دردهای کمر، گرم کردن عضلات آن است، بنابراین پیش از شروع حرکات، با چند حرکت کششی، عضلات ناحیه کمر را گرم کنید.

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

حرکت نخست:

حرکت نخست، حرکت گربه شتری نام دارد. مطابق شکل روی کف دست و زانوها قرار بگیرید و با ایجاد ریلکسیشن و سپس انقباض عضلات کمر، حرکت را آغاز کنید. این حرکت را ۴۰ مرتبه و در ۳ ست (مرحله) با فاصله یک دقیقه انجام دهید.

حرکت دوم:

مطابق شکل به پشت بخوابید و با انقباض عضلات شکم و کمر، و سپس آرام کردن آن، حرکت را انجام دهید. این حرکت را ۴۰ مرتبه و در ۳ مرحله با فواصل یک دقیقه انجام دهید.

حرکت سوم:


از اینجا به بعد، وارد حرکات فشارآورنده به عضلات کمر می‌شویم، یعنی از این قسمت کار باید خیلی مراقب باشید تا حرکات به نرمی و با آرامش صورت گیرد و از آن مهم‌تر اینکه به خسته شدن عضله نینجامد.
برای انجام این حرکت، مطابق شکل پای چپ را روی سطحی به ارتفاع نیم متر از زمین قرار دهید و به آرامی کمر و سینه را به پا نزدیک کنید، بدون آن که پا از زانو خم شود. سپس این حرکت را روی پای راست اجرا کنید. این حرکت را ۱۰ مرتبه در ۳ ست با فواصل ۶ دقیقه برای هر پا انجام دهید.

حرکت چهارم :


این حرکت باید روی یک سطح نرم، اما صاف اجرا شود. مطابق شکل به پشت دراز بکشید و هر دو پا را با هم به داخل شکم خود بیاورید و دو زانو را به سینه‌هایتان بچسبانید. سعی کنید حرکت را آرام و بدون هر گونه شتاب زدگی اجرا کنید. این حرکت که به تقویت عضلات کمر و به خصوص لگن کمک می‌کند، باید ۳۵ مرتبه و در ۳ ست با فواصل یک دقیقه انجام شود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

حرکت پنجم :

به دنبال حرکت قبلی اجرا می‌شود؛ یعنی بدون آن‌که موقعیت خود را تغییر دهید، مطابق شکل ۵ با همان حالتی که هر دو پایتان از ناحیه زانو خم شده و کف پایتان هم روی زمین است، یک بار پاها را از ناحیه لگن به سمت چپ و یک بار هم به سمت راست متمایل کنید.

توجه داشته‌ باشید این حرکت را کاملا به آهستگی انجام دهید، چرا که شتاب زدگی در انجام این حرکت می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و دردهای کمر را تشدید کند، اما اگر اصولی اجرا شود معجزه می‌کند.
این حرکت را ۲۵ مرتبه و در ۳ ست با فواصل یک دقیقه انجام دهید.

حرکت ششم :


این حرکت که به تقویت شدید عضلات لگن و کمر منجر می‌شود، نقش بسزایی در تسکین دردهای کمر ایفا می‌کند، البته باید کاملا اصولی اجرا شود. مطابق شکل، به پشت روی زمین دراز بکشید و پای راست را روی پای چپ بیندازید. سپس با دست ها، پشت پای چپ را بگیرید. در این شرایط شما آماده‌اید که حرکت را آغاز کنید. شروع حرکت بدین صورت است که هر دو پا را با دست به سمت کمر خود بکشید. سعی کنید دست تنها به عنوان یک اهرم عمل کند و کل فشار روی عضلات کمر و لگن باشد. این حرکت نقش بسیار ویژه‌ای در تقویت عضلات مذکور ایفا می‌کند. آن را ۱۵ مرتبه و در ۳ ست با فواصل یک دقیقه اجرا کنید.
 


.:: لکه های پوستی را به راحتی از بین ببرید ::.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تغییرات رنگ پوست می‌تواند باعث ایجاد مشکلات روحی و اجتماعی در افراد شود و به‌خصوص در کسانی که به دلیل نوع شغل خود تماس چهره‌به‌چهره و مستمر با دیگران دارند، می‌تواند موجب افسردگی شود. گاهی اوقات درمان‌های ناصحیح می‌تواند مشکل شما را زیادتر کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : یک شنبه 29 آبان 1390برچسب:عضلات,زانو,,
ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی