منشور و فضا
به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

بنام خداوند کوروش آفرین

 

 

منشور کوروش بزرگ پس از قرآن به فضا می رود!

 

 

ایرنا نوشت: پدر ترویج فناوری فضایی ایران گفت: منشور کوروش با ترجمه فارسی، انگلیسی، روسی و میخی در نوروز دو سال آینده (۱۳۹۲) به فضا ارسال می شود.

'سیروس برزو' روز یکشنبه با حضور در غرفه ایرنا در هجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها با بیان این مطلب افزود: از چند ماه پیش در وبلاگ خود برای انتخاب محموله بعدی ارسالی به فضا نظر‌خواهی کردم که در این نظرخواهی، گزینه‌های مختلفی مورد توجه و انتخاب مردم واقع شد که بیشترین درخواست برای منشور کوروش بود.

وی افزود: با توجه به عدم دسترسی و سنگین بودن منشور کوروش و عدم امکان حمل آن با محموله فضانوردان، متن منشور را به زبان‌های میخی، انگلیسی، روسی و پویندو گرانوف.ارسی تهیه کرده و در صورت موافقت کمیسیون های مربوطه در نوروز سال آینده با هماهنگی فضانوردان روسی آن را به فضا ارسال خواهم کرد.

پدر ترویج فناوری فضایی خاطرنشان کرد: نخستین محموله ایرانی ارسال شده به ایستگاه بین المللی فضایی مجموعه‌ای از مینیاتورهای استاد فرشچیان بود که توسط 'ویندو گرانوف' فضانورد روسی به فضا برده که با این کار نخستین نمایشگاه هنری در فضا توسط ایرانیان ایجاد شد.

وی گفت: قرآن کریم چاپ جمهوری اسلامی ایران محموله دوم ارسال شده توسط ایرانیان به فضا بود که در سال گذشته انجام شد .

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک محموله های فضایی توسط ناوهای فضایی ایرانی و فضانوردان ایرانی به فضا ارسال شود.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی