میدان گنجعلی خان
به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

بنام خدا

بارندگی در راه است، گنجعلی خان چشم به راه مرمت!!



سليمان لطفی نيا :

ميدان گنجعلي‌خان- عكس از اينترنتمیدان «گنجعلی‌خان» کرمان پس از گذشت سه ماه از نابودی ميان‌سرا(: صحن)، که برای بهسازی(:مرمت)‌اش انجام شد، همچنان چشم به راه بازگشت به روزهای شكوه است.
به گزارش مهر، ١٩ تیرماه سال ١٣٩٠، و درست در آغاز فصل گردشگری و سفرهای تابستانی، ميان‌سرای میدان تاریخی کرمان که دارای ارزش تاریخی و معماری بسياري است نابود شد.
کار خاک‌برداری از این میدان تاریخی، با چند دستگاه لودر انجام شد و مسوولان در واکنش به گسترش خبر این كار، اعلام کردند كه، کار خاک‌برداری از میدان گنجعلیخان علمی انجام گرفته است؛ این درحالی بود که خاکبرداری از میدان تاریخی با ماشین‌های سنگین انجام شد.
حتا کار جابه‌جايی خاک‌های این میدان نیز با کامیون از «چهارسوی» بازار که از بزرگ‌ترین چهارسوهای کشور است، انجام گرفت و بسیاری از کارشناسان و بازاریان نگران آسيب به این بنای تاریخی بودند که در پايان پس از پیگیری‌های بسيار، راه بيرون بردن خاک‌ها دگرگون شد.
پس از پايان به كار‌گيري ماشین‌های سنگین در این میدان و در روبه‌روی بناهای تاریخی كم‌مانند آن، گفته شد که بهره‌گيری از ماشین‌های سنگین در راستای شتاب‌بخشی به کار بوده است و از همين‌روی از روش‌های دستی استفاده نشده است. اما پس از گذشت سه ماه و نزدیک شدن به فصل بارندگی در شهر کرمان، میدان گنجعلی‌خان هنوز بهسازی نشده است.
شوند(:دليل) کندی در انجام این پروژه، از سوی برخی مسوولان نبود همکاری ديگر دستگاه‌ها و ایجاد زیر‌ساخت در میدان تاریخی گفته شده‌است.
درختان را می برند.
روند ساخت کف‌پوش این میدان در حالی به كندی پيش می رود كه، مسوولان این پروژه گفته‌اند که به شوند این‌که درختان جلوی دید گردشگران در این بنای تاریخی را می‌گیرند درختان نیز باید بريده شده و فضا‌سازی تازه در میدان انجام گیرد.
میدان گنجعلی‌خان کرمان  یکی از قطب‌های گردشگری کشور و محور گردشگری استان تاریخی کرمان به‌شمار مي‌رود که در سه ماه گذشته، همچنان در گیرودار كارهای  ساخت و ساز است.
پايان نيافتن كار بهسازی اين ميدان، هم گردشگران را شگفت‌زده كرده و هم دشواریهای بسياری را برای بازاريان پيرامون آن درست كرده است.
تا‌كنون هيچ تاريخيی برای پايان اين پروژه از سوی دست‌اندركاران آن گفته نشده است.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : سه شنبه 19 مهر 1390برچسب:گنجعلی خان,میدان گنجعلی خان,,
ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی