برج قابوس
به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

بنام خدا

بلند ترين برج آجری جهان ثبت جهانی می شود!

بلند ترين برج آجري جهان ثبت جهاني مي‌شود


  به گزارش فارس، عبدالرسول وطن‌دوست شامگاه يكشنبه در نشست مديران استان اظهار داشت: ثبت جهانی برج‌ قابوس امتيازهای بسياری برای منطقه دارد نخست اينكه شهرستان گنبدكاووس یک مقصد جهانی فرهنگی و علمی می شود و ديگر اينكه ظرفيت‌های مالی و فرهنگی از بنيادهای جهانی جذب می شود.


 وی با بيان اينكه فرصت به اندازه كافی برای مناسب‌سازی فضای اطراف و آزادسازی حريم برج وجود دارد، افزود: اگر ارزيابی گروه ارزياب اول فوريه برسد برج ‌قابوس در سال 2012 به ثبت جهانی در يونسكو خواهد رسيد.

 وطن‌دوست گفت: بلندترين برج آجری جهان ظرفيت جهانی شدن را دارد اما همكاری همه جانبه مسئولان را می طلبد.

 نماينده ايران در ميراث جهانی يونسكو بر تشكيل پرونده آماده‌سازی برج قابوس تاكيد كرد و افزود: اين پرونده بايد به زبان انگليسی هم ترجمه شود.

 وی در تشريح اقدامات لازم براي ثبت برج قابوس در ميراث جهانی يونسكو خاطرنشان كرد: پس از آماده‌سازی برج يک گروه ارزياب می آيد و برج را بررسی می كند و مجموعه گزارش‌های ارزياب به كميسيون اجلاس جهانی ارائه می شود اگر پذیرفته شود اين اثر تاريخی ثبت جهانی می‎شود.

 نماينده سازمان پرونده‌های ميراث فرهنگی نيز در اين نشست با اشاره به اهميت موضوع ثبت جهانی برج‌ قابوس برای كشور گفت: ثبت جهانی اين‌گونه آثار ظرفيت‌های بسياری را در كشور فراهم می كند.

 محمدحسن طالبيان بر تبيين برنامه مديريتی آماده‌سازی برج‌ قابوس براي ثبت جهانی تاكيد كرد.
فريدون فعالی مدير كل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری گلستان نيز در اين نشست با بيان اهميت ثبت جهانی برج تاريخی قابوس بر تعامل دستگاه‌های اجرايی برای ثبت آن در يونسكو تاكيد كرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : سه شنبه 19 مهر 1390برچسب:برج قابوس,,
ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی