خرس
به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

بنام خدا

 در میان رسانه‌ها

جلوی چشم مسوولان، یک خرس دیگر کشته شد

   
 

 سلیمان لطفی‌نیا :

 پس از کشته شدن چند قلاده خرس کمیاب در استان‌های گوناگون کشور مانند لرستان، به دست کسانی که هیچ ارزشی برای زیست‌بوم نمی‌شناسند، این‌بار، یک خرسی دیگر، در برابر چشم کسانی که خویشکاری(:وظیفه) نگهداری از آن را بر دوش دارند با هشت گلوله  کشته شد.
 
شاید اگر این کار به‌دست یک شکارچی و به دور از چشم مسوولان انجام می‌گرفت، چندان درد آور نبود، اما آنچه امروز در شهرستان «سراب» از استان «آذربایجان شرقی» انجام گرفت، زخم همه‌ی دوستداران زیست بوم را تازه کرد.
در گزارشی در خبرگزاری مهر، آمده بود که خرسی کمیاب در جستجوی خوراکی که مردم آن را از وی گرفته‌اند، به یک روستا در شهرستان سراب نزدیک می‌شود، بومیان با چوب و چماق به جانش می‌افتند، و این موجود بی‌آزار را که هرگز بی‌شوند(:دلیل) به انسان آسیبی نمی‌رساند، می‌آزارند، تا جایی که خرس برای رهایی از مرگ به سوی مردم یورش می‌آورد.
ناگهان نیروی انتظامی از راه می‌رسد و بدون آن‌که کاری از پیش ببرد، خرس را محاصره می‌کند. پس از گذشت چندین ساعت، نیروهای محیط‌زیست نیز خود را می‌رسانند. نیروهای محیط‌زیست با تیزهوشی و نوآوری، می‌خواهند که با داروی بیهوشی خرس را از آن گرفتاری رهایی بخشند، اما در پایان بنابر گزارش‌ها، هشت گلوله‌ی شکارچی خودسر، خرس را برای همیشه از چنگال مردم رها می‌کند.
بی‌گمان اگر این روش دنباله داشته باشد، باید مانند ببر ایرانی‌، با خرس نیز برای همیشه خداحافظی کنیم. هرچند این نخستین‌بار نیست که در کشورمان چنین پیشامدهایی رخ می‌دهد، اما امیدواریم که واپسن‌بار باشد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:خرس,,
ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی