کازرون
به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

بنام خدا

نبود امکانات گردشگری در شهری با 330 اثر تاریخی

   
 

سلیمان لطفی‌نیا :

شهرستان کازرون در استان فارس با داشتن 330 اثر تاریخی ثبت شده و آماده‌ی ثبت، پس از شیراز، دومین شهری است كه بیشترین یادگارهای تاریخی را در خود دارد. اما نبود امکانات رفاهی و زیرساختی در کازرون، شوند(:سبب) سرگردانی گردشگران در خیابان‌‌های این شهر شده است.
بزرگ‌ترین و تنها تندیس سنگی ساسانی كه همان تندیس «شاپور یكم» است، 9 نقش‌برجسته از 30 نقش‌برجسته‌ی روزگار ساسانی، شهر تاریخی بیشاپور، آتشکده‌های گوناگون و آثار تاریخی دیگر بخشی از یادگارهای برجسته‌ی این شهرستان به شمار می روند که گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی را برای بازدید به كازرون می‌كشد.
به گزارش مهر، با این همه، این شهرستان كمترین زیرساخت‌های گردشگری را نیز برای بازدیدکنندگان ندارد از همین روی دشواری‌هایی برای گردشگران پدید آمده و می‌آید.
«محسن عباسپور»، هموند(:عضو) شورای مرکزی انجمن هم‌اندیشان جوان شهرستان کازرون؛ با اشاره به این‌که از توانمندی‌های این شهر تاریخی به خوبی سود برده نمی‌شود، گفت: «در این شهرستان چند حمام تاریخی هست که می‌توان با بهسازی، نسبت به تبدیل این حمام‌ها به سفره‌خانه‌ی سنتی اقدام کرد و جای مناسبی را برای جذب گردشگر پدید آورد.»
عباسپور بر پشتیبانی از سرمایه‌گذاری در كازرون، پافشاری کرد و گفت: «در این راستا باید بسترها برای سرمایه‌گذار گستره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری، فراهم شود.»
عباسپور افزود: «فراهم کردن زیرساخت‌ها در کازرون می‌تواند در جذب گردشگر سودمند باشد و مردم از این راه درآمد به‌دست آورند.»
«سرافراز موصلی‌» شهردار کازرون نیز، از كمبود امكانات گردشگری در این شهر گلایه كرد. او گفت: «شوربختانه در این بخش، كار مناسبی انجام نشده اما شهرداری کازرون برای پشتیبانی از سرمایه‌گذار در بخش گردشگری و ساخت رستوران و هتل، آمادگی خود را اعلام می‌کند و حاضر است هم از بخش خصوصی و هم بخش دولتی در این‌باره پشتیبانی کند.»

 

 

شهر تاريخي بيشابور

روستاي دوسيران

گرمابه‌ی تاريخي


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : چهار شنبه 16 شهريور 1390برچسب:کازرون,گرمابه ی تاریخی,
ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی