ده حیوان شگفت انگیز جهان
به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

بنام خدا

ده حیوان شگفت انگیز جهان

به تازگی از سوی نشریه نشنال ژئوگرافیک لیست و تصاویر بیش از صد جانور عجیب جهان منتشر شده است که این موجودات بیشتر در نواحی آمریکای جنوبی، جزیره ماداگاسکار و سترالیا زندگی می کنند.

 
هر ساله در جهان حیوانات و گیاهان جدیدی کشف می شوند که تاکنون از تیررس نگاه تیزبین دانشمندان زیست شناسی و مجامع علمی دنیا پنهان شده بودند و هر ساله نیز تعدادی گیاه و جانور منقرض می شوند و تنها یادگاری از آنان در تصاویر یا به صورت تاکسیدرمی شده (خشک کردن پیکر جانوران) باقی می ماند.

 
به گزارش دادنا، تنوع حیات بسیار شگفت انگیز است و بالغ بر یک میلیون جانور تاکنون شناسایی شده است، رقمی که هر ساله به لیست آن افزوده می شود. بیشترین جانوران و گیاهان ناشناخته دنیا در اقیانوسها و اعماق آن زندگی می کنند و به صورت تصادفی و یا با صرف هزینه های بسیار و با استفاده از زیردریایی های اکتشافی شناخته می شوند. همچنین در نقاطی مانند جنگلهای آمازون و جزیره ماداگاسکار تعداد جانداران کشف نشده هنوز بسیار است.

 
به تازگی لیست و تصاویر زیادی از بیش از 100 جانور عجیب دنیا منتشر شده است که تصاویر 10 جانور عجیب را می بینید. به دلیل اینکه جایگزینی دقیقی در زبان پارسی برای این جانوران موجود نیست نام لاتین آنها ذکر شده است.

Aye-aye-1

به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید | BestIranGroups

 

 
Aye-aye  موجودی متعلق به ماداگاسکار است که دارای دندانهایی مانند دندانهای حیوانات جونده و انگشت میانی باریک جهت انطباق با خصوصیات زیست شناختی (مانند دارکوب) است. این موجود جزء بزرگترین پستانداران ابتدایی محسوب می شود و از طریق شیوه یافتن مواد غذایی مورد نیازش شناخته می شود. به این ترتیب که به آرامی بر روی تنه درختان به منظور پیدا کردن کرم حشره ضربه می زند و سپس به کمک دندانهایش در آن قسمت حفره ای ایجاد کرده و انگشت میانی و باریکش را جهت بیرون کشیدن کرم به داخل حفره می برد. 
Aye-aye ها تنها نوع در گونه Daubentoniidae و infraorder Chiromyiformes هستند. این موجود تنها نوع باقی مانده از گروه خود است. نوعی دیگر از این موجودات در چندین دهه گذشته منقرض شدند.

 
2- Blobfish

 
به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید | BestIranGroups

 
دانشمندان معتقدند ماهی blobfish در خطر انقراض قرار دارد. این گونه ماهی می‌تواند تا 30 سانتی‌متر رشد کند و ممکن است به دلیل صید بیش از حد تا چندی دیگر به طور کامل از روی زمین محو شود. این ماهی که در عمق بیش از 800 متر آب دریاهای استرالیا و تاسمانی  زندگی می‌کند ، به ندرت توسط انسان دیده شده است. اما تقریبا در همان عمقی زندگی می‌کند که خرچنگ‌ها زندگی می‌کنند. به همین دلیل توسط ماهیگیران در حین صید خرچنگ شکار می‌شود.

 

 
3- Pygmy Marmoset
 
به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید | BestIranGroups

 

 
میمون قد کوتاه، میمونی است که در غرب برزیل،شرق پرو،اکوادور و جنوب شرقی کلمبیا زندگی می کند.این حیوان کوچکترین میمون جهان است و طول بدنش بدون احتساب دمش 14 الی 16 سانتی متر است. وزن جنس نر 140 گرم و وزن جنس ماده در حدود 120 گرم است.

 
 

 
4- Angora Rabbit

 
به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید | BestIranGroups

 
خرگوش آنگورا بدلیل موهای نرم و بلندش یکی از انواع خرگوشهای خانگی محسوب می شود. خرگوش آنگورا یکی از قدیمی ترین خرگوشهای اهلی است که به همراه گربه و بز آنگورا برای نخستین بار در آنکارا، ترکیه دیده شد. خرگوش آنگورا حیوان خانگی مورد علاقه خانواده های اشرافی در فرانسه در سالهای 1700 بود که دراواخر همان قرن به اروپا نیز آمد. انواع مختلفی از این نوع خرگوش وجود دارد که 4 نوع آن از انواع آربا از قبیل نژاد فرانسوی، آلمانی، غول پیکر، انگلیسی، خال خالی، چینی، سوئیسی و فنلاندی هستند.

 

 
5- Sloth
 
به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید | BestIranGroups
 
این جانور از رده پستانداران است و به "تنبل" نیز معروف است. شش گونه حیوانات از پستانداران متوسط هستند که در آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی یافت می‌شوند.با توجه به انواع شناخته شده می توان آنها را به دو گروه ۲ انگشتی و 3 انگشتی تقسیم کرد.

 
6- White-faced Saki Monkey

 
به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید | BestIranGroups

 
این میمون در جنگلهای آمریکای جنوبی بوِیژه در برزیل، گویان فرانسه، سورینام و ونزوئلا زندگی می کند. عمدتا از میوه ها برای تغذیه استفاده می کند اما از حشرات کوچک نیز استفاده می کند.

 
7- Proboscis Monkey

 
به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید | BestIranGroups

 
اين میمون که به ميمون پوزه دراز نیز مشهور است و در جزيره اي در جنوب شرقي آسيا زندگي مي كند. رنگ اين ميمون قهوه اي مايل به قرمز است و به دلیل شکل عجیب بینی اش در عالم حیوانات معروف است. این میمون شکم بزرگی نیز دارد که ناشی از روش تغذیه اوست. سیستم گوارشی پیچیده و عجیبی نیز دارد.
 

 
8- Tarsier

 
به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید | BestIranGroups

 

 
این پستاندار کوچک در سوماترای جنوبی، برونئو و جزایر اطرافش زندگی می کند. این حیوان، با دم بلند و بی مو و چشمان بسیار درشت و گردش شناخته می شود. دست ها و بالاتنه اش کوتاه و پاها و پایین تنه اش بلند است که باعث می شود این جانور بتواند بپرد. تنوع رنگی از زیتونی کمرنگ یا قهوه ای مایل به قرمز تا قهوه ای مایل به خاکستری تیره یا روشن در خز این جانور به چشم می خورد. نیز این تنوع رنگ ممکن است به سن حیوان هم بستگی داشته باشد.

 
9- Axolotl

 
به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید | BestIranGroups

 
اکسولوتل( Axolotl ) مخلوق کوچک و ناشناخته که محبوبیت زیادی بعنوان یک حیوان خانگی دارد. این حیوان به "ماهی راه رونده مکزیکی" مشهور است، اکسولوتل همانند قورباغه و وزغ واقعا دوزیست است. اکسولوتل خویشاوندی نزدیکی با سمندر مکزیکی دارد، سمندر در جزیره زندگی میکند اما اکسولوتل کاملا وابسته به آب است. هردو آنها دارای شش هستند اما تنفس اصلی آنها بیشتر از آبشش است که در طول بدن و در میان پوستشان قرار دارد.

 
10- Alpaca
 
به جذابترین گروه اینترنتی یاهو ملحق شوید | BestIranGroups

 

 
آلپاکا نام جانوری از خانواده شترسانان است که زیستگاه اصلی آن در آمریکای جنوبی بوده و گونه اهلی لاما یا همان شتر بدون کوهان آمریکای جنوبی است. گله‌های آلپاکا برای چرا در بلندی‌های ۳۵۰۰ متر به بالا در کوهستان آند در اکوادور و جنوب پرو، شمال بولیوی و شمال شیلی نگهداری می‌شود. آلپاکاها از لاما کوچک‌ترند و از آن‌ها برای بارکشی استفاده نمی‌کنند بلکه تنها از الیاف آن‌ها استفاده می‌شود.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی