طبقه بندی و نژاد شناسی ماهی دیسکس
به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

بنام خدا


طبقه بندی دیسکس

اساسا در زیست گاه طبیعی پنج نوع دیسکس یافت می شود. ولی این پنج نوع از سه گونه جدا می شوند.
ُ
Symphysodon discus
symphysodon aequifasciatus
symphysodon tarzoo

از چهار نوع نخست تکثیرکنندگان برای تکثیر انتخابی و جهش برای بوجود آوردن نژاد های جدید استفاده کرده اند و صد ها تغییر مختلف از لحاظ شکل و رنگ و الگو و... بوجود آوردند پس انسان ها سویه های مختلف دیسکس رو بوجود آوردند. که چندین مورد معروف آن را مورد برسی قرار می دهیم.

wild species
گونه های وحشی
1.
Symphysodon Discus) Heckel Discus)

اغلب در ریونگرو در برزیل یافت می شود. این ماهی مشخصا دارای سه خط عمودی پرنگ از نه خط عمودی است که یکی رو چشم و پنجمی در وسط و آخری در قسمت تهتانی بدن روی دم قرار دارد.و دارای دو نوع قرمز و آبی است. علت نام گذاری این ماهی، ماهی شناس معروفی به نام johann jacob heckel است.
این ماهی سخت ترین نژاد ها برای نگهداری است چون نصبت به سختی آب و اسیدیته بسیار حساس است و به آب گرم تری نصبت به بقیه گونه ها نیاز داره. این گونه 2 زیر گونه دارد. یکی Blue Head Symphysodon Discus که سر آبی واضحی داره! و دیگری Symphysodon Discus Willischwartzi نام دارد.







Symphysodon Aequifasciatus) Brown Discus.2)


در نزدیکی Belem و Urubu یافت می شود.
این گونه بیشتر از بقیه گونه ها در اکواریم استفاده می شود. دارای بدن قهوه ای از قهوه ای مایل به زرد تا قهوه ای مایل به قرمز و دارای خط های رنگارنگ بر روی باله ها و اغلب بروی سر است. بسیاری از کسانی که از این ماهی نگهداری می کنند عقیده دارند که نگهداری این گونه از بقیه راحت تر است و راحت تر در اسارت تکثیر می شود.







3.Symphysodon Aequifasciatus)Green Discus)

در دریاچه هایTefeو the Coariو Nanay و در نواحی از پرو و برزیل یافت می شود . این گونه دارای رنگ های زیادی است از زرد فام تا سبز زیتونی و یکپارچه سبز و خرمایی سوخته!
بعضی از آنها علامت سبز رنگ مشخصی دارند که به نام Royal Green شناخته می شوند. و بعضی از آنها دارای نقطه های قرمز بر روی بدن خود هستند.







Symphysodon Aequifasciatus haraldi)Blue Discus.4)

در نزدیکی Manacapuru وPurus river و Manaus در برزیل و Leticia در پرو یافت می شوند.
این ماهی رنگ هایی با زمینه آبی زیادی دارد. بعضی حتی رنگارنگ تر از دیسکس قهوه ای هستند و بعضی دارای خط هایی بر روی بدن هستند.






Symphysodon trazoo.5ُ

این گونه نصبت به بقیه گونه دیر تر کشف شده و در قسمت های غربی آمازون یافت می شود. این ماهی از نظر وجود نقطه های قرمز بر روی باله های مخرجی و بدن و از نظر بیولوژیک با بقیه دیسکس ها تفاوت دارد.





 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : چهار شنبه 18 خرداد 1390برچسب:ریونگرو,برزیل,گونه وحشی,تصاویر دیسکس,,
ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی