خودرو
به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

بنام خدا

مزدا 2
 این روزها حرف هایی از محصول دیگری به گوش رسیده که قرار است در زمستان امسال به بازار عرضه شود. مزدا 2 قرار است محصول بعدی گروه بهمن باشد که شاید نخستین خودروی هاچ بک این سازنده است. مزدا 2 دارای پیشرانه 4 سیلندر خطی به حجم 1.3 لیتر است که می تواند 80 اسب بخار را بوسیله 16 سوپاپ در اختیار راننده قرار دهد. از همین جا معلوم شد که مزدا 2 دارای پیشرانه قدرتمندی نیست و شاید برای جوانان ایرانی که کمی اهل لایی کشیدن هستند زیاد خوب نباشد. اما اگر کمی به خودرو نگاه کنید متوجه می شوید که با یک طراحی مدرن سر و کار دارید. چراغ های جلو کمی بزرگ هستند اما با بدنه کاملا هماهنگی دارند. جلو پنجره کمی کوچک است اما با ابعاد خودرو متناسب است. در کنار خودرو یک خط شیبدار از چرخ جلو شروع شده و تا چراغ های عقب ادامه دارد که طراحی مزدا را کمی اسپرت کرده است. عقب خودرو و مخصوصا چراغ های عقب ما را به یاد چشم بادامی ها می اندازد و این نکته را به ما گوشزد می کند که مزدا 2 یک خودرویی از شرق آسیا است و انتظار طراحی شبیه فولکس واگن گلف یا فورد فوکوس را نداشته باشید. شیشه عقب مزدا 2 شبیه برادر بزرگتر خود یعنی مزدا 3 هاچ بک است و یک بال کوچک در بالای آن طراحی اسپرت این ژاپنی را تکمیل می کند.
 طول مزدا 2 3885 میلیمتر است یعنی چیزی بین پراید و پژو 206. این بدین معناست که این خودرو کاملا مناسب شهرهایی مانند تهران است زیرا برای پیدا کردن جای پارک و عبور از کوچه های باریک آن مناسب است.
 میزان مصرف سوخت مزدا 2 5 لیتر در هر 100 کیلومتر بیرون شهر و 7.4 لیتر در هر 100 کیلومتر در شهر است. این اعداد نشان می دهند که مزدا 2 با توجه به افزایش قیمت سوخت و نیاز به خودروهای کم مصرف تر، کاملا مناسب شرایط داخل است.
 اگر در خودرو را باز کنید، با طراحی فوق العاده و کاملا متفاوتی روبرو می شوید که باعث می شود دیگر به پیشرانه ضعیف آن فکر نکنید. همه اجزای داخلی از شکل دایره ای شکلی الگو گرفته اند. غربالک فرمان کمی حجمی طراحی شده و دکمه هایی برای کنترل سیستم صوتی روی آن قرار دارند. نشانگر ها بسیار زیبا طراحی شده اند و هماهنگی کاملی با اجزای دیگر داخلی دارند. سیستم صوتی در کنسول میانی قرار دارد و اگر به همین صورت به بازار عرضه شود دیگر امکان تغییر آن با سیستم های صوتی دیگری نیست مانند مزدا 3 هایی که در حال حاضر در خیابان ها می بینید. البته اگر کنسول میانی به صورت یک تکه تا پایین ادامه داشت شاید زیبایی بیشتری به آن می داد.
 از دیگر امکانات مزدا 2 می توان به کیسه های هوا برای سرنشینان جلو و ترمز ABS اشاره کرد. با توضیحات داده شده متوجه می شویم که این خودرو برای خانم ها طراحی شده یا آقایانی که مجرد هستن و زیاد اهل تند رفتن نیستند. البته صحبت هایی حدود 25 میلیون تومان برای عرضه این خودرو به بازار به گوش می رسد که با این قیمت می تواند رقیب پژو 207 آی باشد.
 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی