به جای نخوردن، غذای سالم بخوريد!
به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

بنام خدا

چاقی و اضافه وزن معضل بزرگی است كه بیشتر افراد در مهمترين سالهاي زندگی خود با آن مواجه می‌شوند و همواره به دنبال راهكاری براي خلاصی از اين بحران هستند.

به گزارش ايسنا، اگر شما هم هميشه در تلاش بوده‌ايد تا با كم خوردن و رژيم‌های غذايی سخت وزن خود را كاهش دهيد از اين نكته مهم نيز آگاه باشيد كه خوردن غذاهای سالم روشی ساده‌تر و موثر برای كاهش وزن است.

به گزارش پايگاه اينترنتی مدگورو، متخصصان تغذيه در اين مقاله تازه تاكيد كردند: برای اينكه كالری كمتری مصرف كنيد توصيه می‌شود كه مقدار كالری مصرفی روزانه خود را اندازه بگيريد. با اين روش می‌توانيد تشخيص دهيد كه برای ساخته شدن عضلات بدنتان و تامين بدن خود با ريز ‌مغذی‌های كافی و مناسب به چه مقدار كالری در روز نياز داريد و در نتيجه از مصرف زياد كالری جلوگيری كنيد.

وقتی تلاش كنيد وزنتان را كم كنيد اگر غذاي سالم را انتخاب كنيد هم مي‌توانيد مواد مغذي ضروري را دريافت كنيد و هم مقدار كالري مصرفي خود را به طور معمول كاهش مي‌دهيد. درك اين تعادل براي اكثر افرادي كه در پروسه كاهش وزن گرفتار شده‌اند حياتي است. اگر تصور می‌كنيد كم خوردن و خوب نخوردن به شما كمك می‌كند وزنتان را كم كنيد در اشتباه هستيد چون به تدريج عضلات و همچنين انرژي خود را نيز از دست می‌دهيد.

به گفته متخصصان تغذيه، ميوه‌ها و سبزيجات تازه كامل‌ترين مواد غذايي براي كساني هستند كه قصد دارند وزن خود را كم كنند. بعلاوه ميوه‌ها و سبزي‌هايي مثل توت فرنگي، مركبات و سبزيجاتي چون فلفل سبز و گوجه فرنگي نيز گزينه‌های مناسبی هستند چون كالری آنها پايين بوده و سرشار از ويتامين C است.

يك خوردنی مناسب ديگر براي كاهش وزن آووكادو است. اين ميوه سرشار از فيبرخوراكی و اسيدهاي چرب امگا – 3 است كه نه تنها براي قلب مفيد است بلكه نقش مهمي در عملكرد مناسب مغز و رشد و تكامل طبيعی بدن ايفا می‌كند.

به گزارش ايسنا، در اين مقاله همچنين تاكيد شده است كه اگر هم غذای سالمی را انتخاب می‌كنيد هميشه به ياد داشته باشيد كه مراقب مقدار غذايی كه می‌خوريد باشيد. بدين معنی كه حتی اگر غذای سالم ميیخوريد حتما بايد مصرف آن را كنترل كرده و تعادل را نگه داريد.

توضيح اينكه اگر گوشت كم چرب و يا ماهی سالمون مصرف می‌كنيد حتما مقدار كمی از اين مواد غذايی را براي هر وعده غذايی تهيه كنيد. يك يا دو فنجان نخودفرنگی سبز يا كلم بروكلی نيز در كنار يك تكه نان سبوس‌دار گزينه مناسبي است.

يك اصل بسيار مهم را هميشه به ياد داشته باشيد. بدن افرادي كه قصد كاهش وزن دارند وقتي زمان كسب انرژي مي‌رسد خيلي سريعتر مواد غذايي بويژه پروتئين و چربي را جذب مي‌كنند به همين خاطر توصيه مي‌شود اين افراد از مصرف نان و كربوهيدارت تصفيه شده و سفيد به جاي سبوس‌دار و موادي كه چربي و پروتئين زيادي دارند پرهيز كنند.

به گفته كارشناسان آكادمي پزشكان خانواده در آمريكا يك راه كار موثر براي كنترل غذايي كه مي‌خوريد، يادداشت كردن است. اين كار به شما امكان مي‌دهد نياز واقعي بدن خود را پيدا كرده و زياده‌خواهي نكنيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : سه شنبه 10 خرداد 1390برچسب:مدگورو,غذای سالم,,
ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی