اخبار
به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

بنام خدا

 

اخبار اجتماعی

محاسبه اضافه بار مسافران هوایی بر مبنای تعداد بسته قرار می گیرد
مسافران کلاسهای فرست و تجاری (بیزنس) امکان حمل بار با وزنی بیش از دو برابر شرایط قبل از این قانون را خواهند داشت.

برنامه های روز 14 خرداد
ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، با صدور اطلاعیه‌ای، برنامه‌های روز 14 خرداد را اعلام کرد.

ايرانسل به تبريزي‌ها مودم وايمکس نيم‌بهاء مي‌دهد
متقاضيان اين طرح لازم است در هنگام ثبت نام، در قسمت مدل مودم، مودم‌هايي که با عبارت رايگان شروع مي‌شوند را انتخاب و در قسمت طرح تعرفه، تعرفه‌هايي را انتخاب كنند که نام شهرستان در آن ذکر شده است.

تنبیه کودکان تا وقتی رنگ پوست شان عوض نشود، قانونی است
در این ماده گفته شده که در صورتی که پدر و مادری از حدود متعارف تنبیه تجاوز نکنند، بابت تنبیه کودکان مجازات نمی‌شوند. توصیفی که اداره حقوقی قوه قضاییه از تنبیه متعارف دارد این است که تنبیه متعارف آن است که باعث تغییر رنگ پوست نشود.

مساحت اتاق مدیران تعیین شد
اتاق کار وزیران و محل برگزاری جلسات اختصاصی باید مجموعا 80 متر، فضای اصلی اداری مورد نیاز استاندار 70 متر، فضای مورد نیاز معاون وزیر، معاون استاندار و مشاغل همتراز 40 متر باشد.

کلینیک حیوانات در شمال‏ تهران
بیشتر شبیه به خانه‎ای ویلایی است تا کلینیک حیوانات خانگی. وارد که می‎شویم توجه‎مان به هیچ‎چیز جلب نمی‎شود، به‎جز صدایی که می‎گوید: «هیس! خواهش می‎کنم آهسته‎تر صحبت کنید، صدای بلند شما استرس محیط را برای حیوانات بیشتر می‎کند.»

ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان كشور از طريق سامانه اينترنتي
بر اساس اين بخشنامه، وضعيت واحدهاي آموزشي از نظر جنس، نوع مدرسه، دوره تحصيلي و يك يا دونوبته بودن، قبل از شروع ثبت نام مشخص و ساماندهي مي‌شود.

حذف دختران در برخی رشته ها
به دنبال حذف پذیرش دختران در برخی رشته های تحصیلی دانشگاهها موضوع اجرای طرح تفکیک جنسیتی دانشگاهها جدی شد.

توزیع پیک تابستانی دانش آموزان از امسال
مهمترین هدف توزیع پیک تابستانی که امسال به صورت آزمایشی و اختیاری در استان‌های کشور انجام می‌شود، قطع نشدن ارتباط دانش‌آموزان با مدرسه و کتاب‌های درسی در ایام تعطیل است.

تشکیل بسیج اطلاعات و فناوری ارتباطات
رئیس سازمان بسیج مستضعفین به فاصله کوتاهی از انتشار خبر تشکیل سازمان بسیج رسانه از تشکیل سازمان بسیج اطلاعات و فناوری ارتباطات خبر داد.

دو موفقیت بزرگ علمی ایران
محققان کشور طی اجرای پروژه های تحقیقاتی با استفاده از نانو فناوری موفق به تولید دو نانو دارو شدند.

اخبار سیاسی

فهرست خواسته های قذافی برای کناره گیری از قدرت
با وجود اینکه قذافی و دیگر مقامات ارشد لیبی در اظهاراتشان گزینه کناره گیری قذافی از قدرت را هرگز مطرح نمی کنند اما این مقام نزدیک به دیکتاتور لیبی تاکید کرد: طرح سیف الاسلام شامل کناره گیری آبرومندانه سرهنگ قذافی از قدرت می شود.

سه شنبه؛ نشست خبری احمدی نژاد
دومین کنفرانس خبری رئیس‌جمهور در سال جاری روز سه‌شنبه دهم خرداد ماه با حضور اصحاب رسانه‌های داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

شریعتمداری: باید حق را به هاشمی داد!
حسین شریعتمداری مدیر مسوول روزنامه کیهان با درج یادداشتی به سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام واکنش نشان داد.

دیدار احمدی نژاد با رهبری درباره دیه
روزنامه 'ایران' از تصمیم احمدی‌نژاد برای دیدار با رهبر معظم انقلاب به منظور 'حل مشکل مردم در مورد تبعات افزایش دیه' خبر داد.

علت فرار خانم وزیر از یک برنامه تلویزیونی
خانم وزیر بهداشت در حالی حاضر به حضور در رسانه ملی برای پاسخ دادن به سوالات مردم نیست که چندی پیش طی سفری به روسیه در جمع نمایندگان رسانه های روس حاضر شد و به آنها توضیح داد!

خليج فارس بر روي مدال سربازان آمريكايي
در مدالي كه به پاس خدمت در منطقه به نظاميان آمريكايي اهدا مي شود، رسما نام خليج فارس به عنوان منطقه خدمتي نظاميان برگزيده درج شده است.

اخبار فرهنگ و هنر

مسعود کیمیایی برای ناصر حجازی می‌گرید
مسعود کیمیایی در بخشی از مراسم فرش قرمز فیلم سینمایی «جرم» گفت: «نفس من به نفس نسل جوان گره خورده و امیدوارم هر چقدر عمر دارم در خدمت شما باشم.»

"بفرمایید شام" ایرانی در راه است
این برنامه برای عرضه در شبكه نمایش خانگی ساخته می‌شود، خوانندگان موسیقی پاپ و سنتی، بازیگران سینما و ورزشكاران رشته‌های مختلف در این برنامه باهم رقابت می‌كنند.

اخبار ورزشی

اقدام سياسي تماشاگران ژاپني در برابر قطبي
تماشاگران تيم فوتبال جوبيلوايواتاي ژاپن در ديدار مقابل شيميزو در چارچوب ليگ فوتبال ژاپن اقدام به بالا بردن پلاكاردي كردند كه در آن از افشين قطبي، سرمربي تيم فوتبال شيميزو خواسته شده بود كه ايران از توليد سلاح هسته‌اي دست بردارد.

تاريخچه ديدار تيمهاي پرسپوليس و سپاهان
پرسپولیس و سپاهان تا کنون در جام حذفی 4 بازی انجام داده اند که سهم سپاهان 2 برد بوده و پرسپولیس یک برد همچنین یک دیدار هم به تساوی رسیده اند. در ضمن این دو تیم تاكنون 46 بار در ليگ به مصاف هم رفته اند كه 16 بار پرسپوليس و 11 بار سپاهان برنده بوده و 19 ديدار دو تيم با نتيجه تساوي به پايان رسيده است.

توصیه های کارلوس کروش به علی کریمی
کروش تصمیم گرفته تا علی کریمی کاپیتان تیمش باشد.

چهارمین قهرمانی بارسا در ليگ قهرمانان اروپا
در فینال ليگ قهرمانان اروپا در لندن تیم بارسلونا موفق شد در یک بازی زیبا با نتیجه سه بر یک تیم منچستر یونایتد را شکست دهد و قهرمان اروپا شود. در این بازی ابتدا پدرو در دقیقه 27 برای بارسلونا گلزنی کرد. در ادامه رونی دقیقه 34 گل تساوی را به ثمر رساند. در دقیقه 54 بارسلونا با گل از راه دور و زیبای مسی دوباره از حریف پیش افتاد و در دقیقه69 شوت بسیار زیبای داوید ویا نتیجه را 3بر1 به سود بارسلونا کرد تا چهارمین قهرمانی بارسا در ليگ قهرمانان اروپا رقم بخورد.

اخبار اقتصادی

توليد‌كنندگان يارانه نقدي نمی گیرند اما...
اخيرا جمعي از کارخانه‌داران کشور با ارسال نامه‌اي به نهاد رياست جمهوري با انتقاد از بلاتکليفي پرداخت يارانه‌ي توليد به واحدهاي صنعتي، اعلام کردند که از ابتداي سال تاکنون چندين ميليارد تومان هزينه‌ي برق و گاز داده‌اند، اما هيچ‌گونه يارانه‌اي بابت آن دريافت نكرده‌اند که اين روند منجر به تعطيلي کارخانه‌ها مي‌شود.

ممنوعیت ورود میوه‌های لوکس
معاون وزیر بازرگانی، از توقف ثبت سفارش شانزده ردیف کالایی با درخواست وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت:‌ ثبت سفارش میوه‌های لوکس متوقف شده است.

اخبار حوادت

يك گردشگر زير آوار خانه‌اي تاريخي در ابيانه ماند!
به‌دليل نبود امكانات امداد و نجات و آمبولانس، اين گردشگر يك ساعت در حال خونريزي زير آوار ماند، تا سرانجام پس از منتقل شدن به بيمارستاني در نطنز، تحت مداوا قرار گرفت.

اعدام 2 متجاوز به عنف در كرمانشاه
2 متجاوز به عنف در ميدان آزادي کرمانشاه به دار مجازات آويخته شدند.

تجمع معلمان حق‌التدريس ‌مقابل مجلس
جمعي از معلمان حق‌التدريس وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در مقابل ساختمان بهارستان تجمع كردند.

33 مجروح در حادثه واژگونی اتوبوس
واژگونی اتوبوس در محور شاهرود - سبزوار 33 مجروح برجای گذاشت.

هجوم قورباغه ها به خانه بجنوردی ها
هجوم قورباغه ها به منزل برخی شهروندان بجنوردی آنان را کلافه کرده است .

اعتراضات مردم اسپانیا ادامه دارد
همزمان با ادامه تظاهرات ضد دولتی در شهرهای مختلف اسپانیا ، نیروهای امنیتی به تظاهر کنندگان در بارسلونا یورش بردند و به ضرب و جرح آن ها اقدام کردند. در این درگیری ها 100 نفر زخمی شدند.

اخبار تصویری

آبگيري سد گتوند براي افتتاح زود هنگام
در روزهای اخیر گزارشی تحت عنوان «تخلیه تراشه‌های نمک توسط مجریان سد گتوندعلیا در رودخانه کارون» منتشر شد که بازتاب وسیعی در رسانه‌های کشور پیدا کرد و پیرو آن، برخی نمایندگان مجلس از خطر شوری آب کارون ابراز نگرانی کردند.

شهاب حسینی در نقش شهید بابایی
مجموعه تلویزیونی «شوق پرواز» که به زندگی شهید خلبان عباس بابایی می‌پردازد به همت مؤسسه فرهنگی هنری شاهد برای پخش از شبکه دو ساخته و آماده می‌شود.

فاجعه در اورژانس یک بیمارستان
اینجا اورژانس بیمارستان شهدای هفت تیر است. این مرکز درمانی دولتی به عنوان مرکز تروما و بیمارستان معین در جنوب تهران، روزانه پذیرای تعداد زیادی از مصدومان حوادث ترافیکی و غیرترافیکی است. آنچه مسلم است اینکه وضعیت اورژانس این بیمارستان با آنچه که مسئولان مربوطه مدعی هستند، زمین تا آسمان تفاوت دارد.

خطر جنگ داخلی در یمن
 

کاریکاتور مردم درب استانداری فارس را قفل زدند!
جمعی از مردم شیراز با حضور در مقابل استانداری فارس و قفل زدن بر درب آن، نسبت به تغییر مدیریت‌های ارزشی در این استان اعتراض کرده و خواستار انتصاب استاندار بومی شدند.

کامل ترین تصویر جهان با ۴۳ هزار کهکشان
این کامل ترین تصویری است که بشر تا حال حاضر از جهان هستی به دست آورده است. حاصل ۱۰ سال جمع آوری اطلاعات یک تصویر سه بعدی است که شامل ۴۳ هزار کهکشان است و تا ۳۸۰ میلیون سال نوری گسترش دارد. ‏

شوخی اوبامایی!
شوخی باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با همکاران خود در سونا.

اخبار بین الملل

کشف 17 هرم جدید در مصر
در کشور مصر یک گنجینه با ارزش زیرزمینی یافت شد. این گنجینه یک شهر باستانی در زیر زمین است که 8 تا 12 اینچ زیر زمین قرار دارد و شامل 17 ساختار هرمی شکل و هزاران مقبره است.

اخبار سلامت

چهار خطاي تغذيه‌اي كه شما را پير مي‌كنند!
مغز خشكبار، گوشت بدون چربي و اسفناج منابع غني از اين املاح هستند اما معمولا ما به اندازه كافي از اين خوراكي‌ها نمي‌خوريم تا نيازمان به اين املاح برطرف شود بنابراين نياز به مصرف مكمل‌ها هميشه وجود دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:اخبار سیاسی,اجتماعی,سیاس,سیاسی,اخبار سیاسی,,
ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی