اخبار دیجیتال
به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

بنام او

 

عرضه گوشی جدید HTC با پردازنده دوهسته‌ای



 



 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت HTC گوشی هوشمند جدیدی روانه بازار کرده است که شامل نمایشگر لمسی 3/4 اینچی می‌شود، پردازنده دوهسته‌ای را در خود جا داده است، با نام Holiday شناخته می‌شود و از طریق شرکت مخابراتی AT&T به دست کاربران آمریکایی می رسد.
این گوشی هوشمند به پردازنده دوهسته‌ای 2/1 گیگاهرتزی از نوع Snapdragon مجهز شده است و نمایشگر لمسی 3/4 اینچی آن می‌تواند تصاویر را با کیفیت 540 در 960 پیکسل یا به عبارت دیگر qHD به نمایش بگذارد.
برای این گوشی هوشمند یک گیگابایت رم به همراه دوربین دیجیتالی 8 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده و روی آن آخرین نسخه سیستم‌عامل اندروید موسوم به 2.3.4 که با نام Gingerbread شناخته می‌شود، نصب شده است. این گوشی رابط کاربری Sense ساخت شرکت HTC را در خود جا داده است.
شرکت موتورولا اعلام کرد که این محصول را در تابستان امسال به صورت گسترده وارد بازار جهانی می‌کند که البته هنوز قیمت نهایی آن اعلام نشده است.
 

 

 

حتما زمان کودکی را که فرآیند فتوسنتز در گیاهان را یاد می گرفتید به خاطر دارید، مطالبی درباره اینکه گیاهان از دی اکسید کربن موجود در هوا استفاده می کنند و اکسیژن را در جو منتشر می نمودند و شاید بخواهید این مطلب را برای بزرگسالانی که این نقش مهم گیاهان را از یاد برده اند یادآوری کنید.
تی شرت فتوسنتز امواج ماوراء بنفش بهترین روش یادآوری این مهم است.
آنچه که بر روی این تی شرت می بینید چندین گیاه با برگ ها و ریشه هایی می باشد که فرمول به کار رفته در ساخت آن به نوعی است که در معرض نور فرابنفش شروع به رشد بر روی تی شرت می کند.
زمانی که در محیط سرپوشیده و ساختمانی هستید این رشد متوقف شده و سیر معکوس دارد.
این لباس از جنس کتان است و ماده به کار رفته در چاپ تصویر گیاهان بر روی آن از ماده دوستدار و سازگار محیط زیست است.
 

 



 



شرکت KINGMAX مدل جدیدی از کارت حافظه microSD برای تلفن‌های همراه و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل‌حمل روانه بازار کرده است که می‌تواند 64 گیگابایت اطلاعات را در خود جا دهد.
این کارت حافظه که در آن از فناوری SDXC استفاده شده است، امکان ذخیره اطلاعات تا بیش از 32 گیگابایت را نیز فراهم می‌کند. پیش از این بیشترین ظرفیت درنظر گرفته شده برای کارت‌های حافظه 32 گیگابایت بود و این نخستین باری است که کارت حافظه microSD با قابلیت ذخیره 64 گیگابایت اطلاعات وارد بازار می‌شود.
این محصول در خانواده کارت‌های حافظه Class 6 SD طبقه‌بندی می‌شود و بر این اساس سرعت ذخیره اطلاعات روی آن و خواندن اطلاعات در آن 6 مگابایت در ثانیه است. این محصول با 64 گیگابایت حافظه داخلی به کاربران امکان می‌دهد 24 ساعت تصاویر ویدیویی با کیفیت 720 پیکسلی HD یا 20 هزار فایل صوتی موسیقی را در آن ذخیره کنند.
هنوز قیمت این کارت حافظه 64 گیگابایتی اعلام نشده است. با این وجود کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که این محصول با قیمت نسبتا ارزان به دست کاربران می‌رسد.
 



 



شركت دل يك لپ‌تاپ عرضه کرده به‌نام XPS 15z كه فقط 24 ميليمتر ضخامت دارد و اين لپ‌تاپ داراي يك صفحه نمايش 15 اينچي است.
اين لپ‌تاپ فقط نازک نيست بلکه از قدرت پردازنده‌هاي نسل جديد اينتل Core i، کارت گرافيکي NVIDIA با دو گيگابايت حافضه اختصاصي، شش گيگابايت رم و 750 گيگابايت هارد هم بهره مي‌برد.
اگرچه لپ‌تاپ‌هاي نازک 13 اينچي مثل Macbook Air و سري 9 سامسونگ هم در بازار هستند ولي هيچ کدام به قدرت و سرعت اين لپ‌تاپ نمي‌رسند.
طراحي آلومينيومي محکم و زيبا به نازکي اين لپ‌تاپ كه به زودي به قيمت 999 دلار به بازار مي‌آيد، زيبايي بيش‌تري داده است.
 

 


 

تیمی از محققان انیستیتو Hasso-Lattner که به ساخت برنامه های کاربردی جدید و جالب همت می گمارند اخیرا در حال کار بر روی ساخت آیفون غیر قابل مشاهده iPhone invisible می باشند.
آنها در حال بررسی شیوه ای هستند کاربر می تواند با استفاده از یک رابط (اینترفیس) و دوربینی شبیه Xbox حرکات و فرامین لازم را صار کند.
این نرم افزار ویژه می تواند محل قرار گرفتن انگشت ها را بر روی کف دست تعیین کند و فرامین را از طریق امواج رادیویی وای فای تبدیل و ارسال نماید.
در این حالت گویی تنها انگشتان دست در تعامل با کف دست هستند در حالیکه برنامه ها کاملا در حال اجرا شدن می باشند.
اگر این حقه جالب و علمی مراحل آزمایشی خود را طی کند و عملیاتی شود تلفن ها و ابزارهای ارتباطی بسیار کوچکتری خواهیم داشت.
 

 

 

نوکیا در نظر دارد تا پایان سال جاری اولین تلفن هوشمند خود که از Windows Phone 7 مایکروسافت استفاده می کند را به بازار عرضه دارد.
به گفته روزنامه تایوانی Taiwan Commercial Times شرکت سازنده هندست Compal Communication تنها شرکتی بوده که تاکنون سفارشاتی را برای تلفن های ویندوز نوکیا دریافت داشته است و ارسال و ورود به بازار آنها را از سه ماهه آخر سال جاری آغاز خواهد نمود.
دو مدل از تلفن های ویندوز مد نظر نوکیا تلفن هایی با صفحات کاملا لمسی و تلفن های صفحه کلیدی می باشد.
بزرگترین سازنده هندست در جهان در ماه فوریه اعلام کرده بود که آن از نرم افزار Windows Phone مایکروسافت در تمامی تلفن های هوشمند خود استفاده خواهد کرد.
 

 


 



 يك شركت نوپا نرم افزاري را طراحي كرده كه با استفاده از آن مي توان انواع برنامه ها و نرم افزاري سازگار با سيستم عامل آندرويد را بر روي رايانه هاي شخصي مجهز به ويندوز اجرا كرد.
شركت بلواستاك اعلام كرده كه اين پلاتفورم تازه به كاربران امكان مي دهد ابزار مورد نياز براي اجراي نرم افزارهاي اندرويد را بر روي پلاتفورم هاي سخت افزاري مايكروسافت در اختيار داشته باشند. پلاتفورم اين شركت به گونه اي طراحي شده كه از موشواره و صفحه كليد رايانه هاي شخصي نيز پشتيباني مي كند.
با توجه به محبوبيت و كاربرد گسترده برنامه هاي اندرويد در ميان بسياري از كاربران خانگي و حرفه اي انتظار مي رود برنامه طراحي شده توسط بلواستاك با استقبال گسترده مواجه شود. برنامه ياد شده با سيستم هاي لمسي و تبت هاي تحت ويندوز هم سازگار است و از اين لحاظ يك برنامه جامع محسوب مي شود.
روزن شاما مدير اين شركت مي گويد ايده ياد شده از مدتها قبل در ذهن او بوده و حال با اجرايي شدن آن بدون شك درآمد خوبي نصيب بلواستاك خواهد شد.
دو شركت مايكروسافت و گوگل در اين زمينه هنوز واكنشي از خود نشان نداده اند. 
 

 

ساخت يك هاردديسک بسيار مقاوم براي ارتش آمريکا

 

يك هارد ديسک بسيار مقاوم به سفارش ارتش آمريکا ساخته شده كه با استانداردهاي سخت‌گيرانه اين ارتش مطابقت دارد.
تطابق با استانداردهاي سخت‌گيرانه‌ ارتش آمريکا، جمله‌اي است که سازندگان اين هاردديسک به آن افتخار مي‌کنند.
متاسفانه اين جمله به معني مقاوم بودن اين هارد در مقابل آتش يا گلوله نيست ولي اگر از ارتفاع 1.5 متري رهايش کنيد، اتفاقي نمي‌افتد.
مدل 500 گيگي اين هارددرايو به بازار آمريكا وارد شده و با قيمت 140 دلار به فروش مي‌رسد.

 

 


 



شرکت فناوری Barnes & Noble در نظر دارد تا e-reader ( کتابخوان الکتریکی) با فناوری e-ink یا جوهر الکترونیک را به قیمت 139 دلار عرضه نماید.
این کتابخوان الکترونیکی جدید نوک Nook از نام تجاری "The Simple Touch Reader" برخوردار است و یک کتابخوان الکترونیکی حجیم، صفحه لمسی و مجهز به فناوری e-ink می باشد.
به گفته منبع آگاه این خبر سایر محصولات e-reader شرکت Barnes & Noble با قابلیت های وای فای و 3G+WiFi نیز با قیمت های 119 و 169 دلار نیز بزودی عرضه می شوند. 
 

نوکیا نخستین ویندوز فون را امسال عرضه می کند

جدیدترین نسخه Nook آمد


 

تنها پس از گذشت چند هفته از راه‌اندازي سرويس آنلاين موسيقي گوگل و آمازون، شركت اپل نيز اعلام كرد كه به زودي سرويسي مشابه راه‌اندازي خواهد كرد.
براساس گزارش‌هاي موجود شركت اپل قصد دارد از ماه آينده سرويس موسيقي مبتني بر رايانش ابري (cloud_based) خود را ارائه كند.
گفته مي‌شود اپل با چهار كمپاني ضبط موسيقي مذاكره كرده است تا موسيقي‌هاي ضبط شده توسط آن‌ها را در سرويس رايانش ابري منتشر كند.
انتظار مي‌رود اپل در كنفرانس بين‌المللي خود كه قرار است از ششم ماه ژوئن در سانفرانسيسكو برگزار شود، از اين سرويس رونمايي كند.
به گزارش روزنامه نيويورك تايمز، اين سرويس اپل اجازه مي‌دهد موسيقي‌هايي كه در رايانش ابري ذخيره شده‌اند، در دستگاه‌هاي مختلف از رايانه‌ گرفته تا تلفن‌هاي هوشمند و تبلت‌ها پخش شوند.
سرويس مبتني بر رايانش ابري اين امكان را فراهم مي‌كند تا موسيقي‌هاي ديجيتال موجود در يك كلكسيون آنلاين برروي دستگاه‌هاي مختلف پخش شوند، بنابراين كاربر مجبور به متصل‌ كردن دستگاه‌هاي خود به يكديگر براي انتقال موسيقي‌هايي كه به عنوان مثال برروي هارد درايو رايانه‌اش ذخيره‌ شده، نيست. 

اپل سرويس موسيقي مبتني بر رايانش ابري راه‌اندازي مي‌كند

اجراي برنامه‌هاي اندرويد روي رايانه‌هاي شخصي

به زودی؛ آیفون نامرئی

دل لپتاپ ۲۴ میلیمتری عرضه کرد

عرضه نخستین کارت حافظه microSD با ظرفیت 64 گیگابایت

تی شرتی که بر روی آن درخت رشد می کند

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : شنبه 7 خرداد 1390برچسب:رایانه,HTC,اپل,لب تاپ,اندرویید,تبلت,,
ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی