از سوی انتشارات روايت فتح
به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

بنام خدا


 انتشار« خاطرات آزاده زرتشتی» در مجموعه «دوره در‌های بسته»



  خبرنگار امرداد - شادان رستمی :

 خاطرات یک آزاده زرتشتی از روز‌های اسارت در اردوگاه‌های ارتش متجاوز صدام به قلم «افضل قائمی کاشی» در قالب یکی از کتاب‌های مجموعه «دوره درهای بسته» از سوی انتشارات روایت فتح منتشر می‌شود.
  افضل قائمی کاشانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره کتاب «دوره در‌های بسته به روایت رستم خرمدین» گفت:«این کتاب به زندگی رستم خرمدین اختصاص دارد، که در زمان پایانی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در خدمت سربازی به اسارت نیرو‌های عراق در آمد.».
  وی ادامه داد:« آنچه این کتاب را از دیگر آثار مجموعه «دوره درهای بسته» متفاوت می‌کند، اقلیت مذهبی بودن این اسیر است که به‌شوند(:دلیل) زرتشتی بودن گاهی از طرف اسرای ایرانی با مشکل روبه‌روست و زمانی طول می‌کشد که با رفتار و کردار خود نظر ‌آن‌ها را نسبت به خود تغییر دهد.».
  قائمی کاشانی افزود: «مشکل دوم مربوط به نام و نام‌خانوادگی اوست که برای عراقی‌ها جنگ‌های قادسیه را تداعی می‌کند و این مساله باعث می‌شود تا از سوی نیرو‌های عراقی بیشتر مورد شکنجه قرار بگیرد که در نهایت با معرفی کردن خود به عنوان یک مسیحی از این مشکلات رها می‌شود.».
  وی درباره منابع کتاب گفت: «مصاحبه و تحقیقات توسط انتشارات روایت فتح انجام شد، که به نسبت کامل بود و در نگارش کتاب به همان اطلاعات اکتفا شد، اما اگر خودم با وی مصاحبه می‌کردم متن کامل‌ و جامع‌تری ارایه می‌دادم
  پیش از این ایبنا در گفت‌وگو با فاطمه علیزاده متوجه شروع نگارش «دوره در‌های بسته به روایت رستم خرمدین» به دست او شده بود اما پس از تاخیر در نگارش، منابع اثر به موسسه روایت فتح پس داده و به افضل قائمی کاشانی سپرده شد. این اثر که نگارش آن در فروردین ماه سال 1391 به پایان رسیده است، در مراحل پایانی چاپ قرار دارد و به زودی توسط انتشارات روایت فتح منتشر می‌شود.
  «خرمدین» ٢١ تیرماه ١٣٦٧، در جنگ تحمیلی ایران و عراق به اسارت عراق در آمده بود.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی