عروس کویر
به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

بنام خدا



  به بهانه‌ی ساخت پل، درختان كشتار شدند
  گيسوان عروس كوير را بريدند



  يزد- نريمان يزدانی :

 

 

 

 نمی‌دانم تا چه اندازه با شهر کویری و سوزان یزد آشنا هستید ولی هرکسی که یک بار از این كويري شهر گذر کرده باشد هوای گرم آن را تا هميشه به یاد خواهد داشت، جايي كه به عروس كوير نامور شده است. در بخش خاوري(:شرقي) شهر یزد، پيش از خلدبرین(قبرستان شهر)، جنگل كم و بيش بزرگی به نام بوستان شهدا هست که  به «فضای سبز» معروف شده بود چون درختان بلند و همیشه سبز کاج آن، هوای دلنشین و طراوت ويژه‌ای به یزد داده بود. اما بامداد ديروز بيش از 100 اصله درخت از درختان این فضای سبز، به دست ماموران شهرداری ریشه‌کن و سوزانده شد.
 اين درختان به بهانه‌ی ساخت پل، آتش به جانشان افتاد. قرار است پلی ساخته شود تا ترافیک شهری در آن بخش کم شود و آسودگي بيشتري براي شهروندان فراهم آيد.  اين در حالي است كه در 2سال كنوني با نابودسازی باغ‌ها و كشتزارهاي پيرامون یزد و ساخت پل‌ها و خیابان‌های بسيار برای آسودگي خودروها و خودروسوارها، بخش گسترده‌اي از فضاهاي سبز يزد نابود شده‌اند. فضاي سبزي كه اندكي از گرماي شهر مي‌كاستند. اين روزها با كشتار درختان بر آلودگی و گرمی هوای يزد افزوده شده است. به لطف مسوولان شهری گرما و آلودگي بيشتر پيشكش ساكنان يزد شده است.
 
  کشتند و سوزاندند سبزهایمان را. همیشه این پرسش را از خود می‌پرسیدم که خودخواهی انسان‌ها تا چه اندازه می‌تواند باشد ولی با دیدن صحنه‌ي بامداد ديروز و كشتار درختان احساس می‌کنم برای انسان هیچ حد و مرزی وجود ندارد.

  تا کی می‌توان سکوت کرد و چشم بر این کشتار بست؟

  اين درختان هيچ بيماري و آفتي نداشتند. بي‌گناه بر خاك خفتند، اين درحالي است كه چند روز پيش از اين هنگامي كه از يكي از ماموران شهرداري پرسيدم كه با اين درختان چه مي‌كنيد؟، گفت: طوري آن‌ها را از خاك درمي‌آوريم كه بتوانيم در جاي ديگر بكاريم. اما چيزي كه ديروز ديدم بريده شدن درختان و سوزانده‌شدنشان را نشان مي‌داد. روشن نيست در آب و هواي كويری يزد، چند سال ديگر بايد بنشينيم تا درختانی با چنين قد و قامتی داشته باشيم آن هم تازه اگر درختي كاشته شود.
 


















فرتورها از سرور دهموبد است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:عروس کویر,قطع درختان,,
ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی