کاروانسرای حاج حیدر
به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

بنام خدا


 در پی بسته شدن ناودان‌ها به دست افراد ناشناس

 

كاروانسرای حاج‌حیدر، فروریخت

 


خداحافظ شماره‌ی «١١٤٥٥»

 خبرنگار امرداد - میترا دهموبد :

 بارندگی‌‌های چند روز كنونی در جا‌ی‌جای ایران به ریزش و ویرانی کاروانسرای حاج حیدر در نجف‌آباد اصفهان انجامید، این اثر ملی‌شده، سه سال پیش، بهسازی(:مرمت) شده بود. كاروانسرای حاج‌حیدر در راسته‌ی بازار اصلی نجف‌‌آباد است و در سال‌های پایانی دوره‌ی قاجار ساخته شده است. این یادمان تاریخی كه در سال ١٣٨٣ به شماره‌ی ١١٤٥٥ به سیاهه‌ی یادمان‌های ملی كشور پیوسته بود، اكنون فروریخته است.
  نوید حسنی، از دوستداران میراث فرهنگی شهر تاریخی نجف‌آباد، گفت: «كاروانسرای حاج‌حیدر در پی بارش‌های بهاره و بسته شدن ناودان‌ها،‌ كه بنابر شواهد، عمدی بوده، فرو ریخته است.»
  او به بی‌توجهی مسوولین سازمان میراث اشاره كرد و گفت:‌ «اگر دست‌كم به یادمان‌‌های ملی‌شده، توجه بیشتری می‌شد، امروز شاهد ویرانی 70 درصدی كاروانسرای حاج‌حیدر نبودیم.»
  این خبر كه افراد ناشناس، با بستن ناودان‌ها، قصد ویرانی كاروانسرا را داشته‌اند، چند سال پیش نیز از سوی خبرگزاری‌ها منتشر شد اما گویا امسال این بستن ناودان‌ها، به سرانجامی كه آن افراد ناشناس می‌خواستند، انجامیده است.


كاروانسرای حاج‌حيدر

كاروانسرای حاج‌حيدر نجف‌آباد، فرو ريخت

كاروانسرای حاج‌حيدر نجف‌آباد، فرو ريخت


 گویا خیلی‌ها برای كاروانسرای حاج‌حیدر، دندان تیز كرده بودند. چند سال پیش در همسایگی این كاروانسرا، شركتی،‌ دست به كار به ساخت ساختمانی با بیش از 12 متر بدون استعلام از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان شد. ساخت این بنا، دو تا سه غرفه از كاروانسرا را ویران كرده بود


فرتورها از نويد حسنی است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391برچسب:کاروانسرای حاج حیدر,حاج حیدر,نوید حسنی,حسنی,نوید,,
ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی