استاد ارفعی
به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

بنام خدا

 

«گل‌نبشته‌های باروی تخت‌جمشيد» كتاب‌ سال شد



  خبرنگار امرداد - میترا دهموبد :
عبدالمجيد ارفعي

 «گل‌نبشته‌های باروی تخت‌جمشید» كتاب سال شد. این كتاب كه به كوشش دكتر عبدالمجید ارفعی، سال گذشته به چاپ رسید،‌ در حوزه‌ی زبان‌های باستانی، از سوی وزارت ارشاد، عنوان كتاب سال را از آن خود كرد.
 
عبدالمجید ارفعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار امرداد پیرامون این كتاب گفت: «گل‌نبشته‌های باروی تخت‌جمشید كه سال گذشته دایره‌المعارف اسلامی، آن‌را چاپ كرد، در بردارنده‌ی عكس١٦٤ گل‌نبشته از گل‌نبشته‌های هخامنشی تخت‌جمشید همراه با برگردان(:ترجمه‌ی) نوشتارهای این گل‌نبشته‌ها به دو زبان فارسی و انگلیسی است
در این كتاب، پیشگفتاری به زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسیده كه البته از نظر دورنمایه این دو پیشگفتار با یكدیگر متفاوتند. 
گل‌نبشته‌های یاد شده كه در این كتاب گنجانده شده‌اند به گفته‌ی دكتر ارفعی به زبان ایلامی هستند. دكتر ارفعی از یگانه‌ترزبانان(:مترجمان) ایران در زمینه‌ی زبان‌های ایلامی است كه بیشتر او را با كتاب «فرمان كوروش» می‌شناسیم. استوانه‌ی گلی كوروش بزرگ كه جهانیان آن‌را به عنوان منشور حقوق بشر می‌شناسند، نخستین‌بار به كوشش دكتر عبدالمجید ارفعی به زبان فارسی برگردان شد. این برگردان تنها برگردان منشور به فارسی است كه در سال ١٣٥٨ خورشیدی به چاپ رسیده‌است.
«قانون‌های بین‌النهرینی» نام كتاب دیگری از دكتر ارفعی است كه به گفته‌ی وی، نوشتارش تا چندی دیگر به پایان خواهد رسید



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی