سیاهه (لیست) خودروهای ممنوع شده!!
به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

بنام خدا

 

  واردات این خودورها ممنوع شد!!

 به نقل از هفت صبح : واردات چند مدل از خودروی بنز، پورشه و کیا به کشور ممنوع شد. این خبری بود که دیروز خبرگزاری های رسمی کشور به نقل از مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت منتشر کردند.

  آن طور که در این خبر آمده دلیل توقف واردات 35 مدل خودرو، اتمام مهلت ثبت سفارش آنها بوده و از سوی دیگر 22 خودروی جدید به کاروان خودروهای وارداتی پیوسته اند.

 به گزارش برترین ها

 در شهریورماه امسال وقتی لیست خودروهای وارداتی منتشر شده بود اسامی 85 خودرو ذکر شد که حالا بعد از گذشت حدود چهار ماه و اتمام مهلت ثبت سفارش برخی از آن خودروها ازجمله انواع بنز و پورشه و اضافه شدن برخی مدل های جدید، مجموعا امکان واردات 72 خودرو میسر است. 

 نکته جالب حضور پررنگ خودروهای ایتالیایی بین تازه واردهاست و در عوض تعدادی از خودروهای آلمانی و کره ای در لیست ممنوعه ها جای گرفته اند. در مورد واردات خودرو معاون دفتر مقررات به ایسنا گفته است «ثبت سفارش خودروهای وارداتی طبق ضوابط و بدون هیچ گونه محدودیت جدیدی در حال انجام است. واردات انواع خودروهای سواری و سنگین کما فی السابق طبق ضوابط مربوطه در حال انجام است.» 

 ساسان خدایی در توضیح علت ممنوعیت واردات برخی خودروها گفته است: «مهلت قرارداد برخی از نمایندگی های واردات با تولیدکنندگان خودرو پایان پذیرفته است که باتوجه به پیگیری ها و اقدامات صورت پذیرفته توسط این نمایندگی ها، مسئله تا چند روز آینده رفع و روال قانونی واردات خودرو ادامه خواهد یافت.»

البته ما با مسئولان شرکت ستاره ایران (واردکننده انواع بنز) تماس گرفتیم و اصلا کسی درمورد این ماجرا پاسخگو نبود. مسئولان اطلس خودرو (نمایندگی کیاموتور) هم از اصل ماجرا مطلقا بی خبر بودند!

چند روز پیش هم مسئولان اعلام کرده بودند مهلت ثبت سفارش خودروی پورشه (به نمایندگی معین موتور) فقط تا دهم دی ماه است. هرچند خودروهایی که در لیست ممنوعه ها قرار گرفته اند در دسته خودروهای گران قیمت جای می گیرند و مشتریان خاصی دارند، اما باید دید توقف واردات این خودروها تاثیری روی بازار خودروهای وارداتی می گذارد یا خیر. 

به گزارش برترین ها جلال ریخته گر قدیمی، کارشناس خودرو و رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل درخصوص توقف واردات برخی از برندهای خودرو جایگزینی با برندهای جدید به «هفت صبح» گفت: توقف واردات برخی از برندهای موجود نتیجه تحریم است که متاسفانه به بخش واردات خودرو نیز تسری یافته است. وی گفت: البته در اخلال این سال ها آنقدر خودرو، در مارک های مختلف وارد کشرو شده که تا 10 سال آینده کشور در زمینه واردات با مشکلی مواجه نخواهد شد.

 وی در پاسخ به اینکه چرا تحریم شامل حال تمام خودروهای تولیدشده از یک کشور نشده، گفت: تحریم ها برای شرکت های واردکننده اعمال می شود به عنوان مثال ممکن است شرکت هایی که واردات خودروی بنز یا پورشه را از کشور آلمان برعهده دارند تحریم شامل شان شده و مجبور به توقف واردات شوند اما شرکتی دیگر بتواند از همان کشور مثلا خودروی اپل وارد کند. این کارشناس خودرو افزودک از مجموع خودروهای مورد استفاده در کشور فقط پنج درصد از آنها را خودروهای وارداتی تشکیل می دهند و 95 درصد مابقی خودروهای تولید داخل هستند. بنابراین درصورت توقف تمام خودروهای وارداتی هم مصرف کنندگان با مشکلی مواجه نخواهند شد.

وی گفت: هرچند توقف واردات به صورت کامل اتفاق نیفتاده و برندهای جدید خودرو جایگزین برندهای حذف شده می شوند اما باید توجه داشت که ما باید مطابق با شرایط و قوانین موجود در کشور نیازهای خودرویی خود را مرتفع کنیم.

وی همچنین درخصوص افزایش قیمت خودروها درپی توقف واردات گفت: قیمت را در بازار همواره عرضه و تقاضا تعیین می کند. البته ممکن است در پی این موضوع قیمت برخی از خودروها بین 5 تا 10 درصد افزایش داشته باشند اما باید توجه داشت کسانی که خودروهای کلاسیک با قیمت های بالا سوار می شوند افزایش قیمت ها در این رنج تاثیری در انتخاب آنها نخواهد داشت. این خودروها هیچ گاه بازار خود را از دست نمی دهند.

 



لیست خودروهای ممنوع شده

نمایندگی

نام و مدل خودرو

اطلس خودرو

کیا اف جی کارنز اتومات

ستاره خاورمیانه

Cabirosmart coupe

ستاره ایران

بنز CL500 / بنز CLS 350 / بنز L350S

ستاره ایران

بنز S500  4MATIC

معین موتورز

پورشه پانامرا 4اس

ستاره ایران

سواری بنز E300

ستاره ایران

سواری بنز E350

ستاره ایران

سواری بنز SLK300

اطلس خودرو

کیا اپتیما تی اف اتوماتیک

اطلس خودرو

کیا اسپورتیج اس ال

اطلس خودرو

کیا سورنتو ایکس ام اتوماتیک

اطلس خودرو

کیا ماهاوی اتومات

اطلس خودرو

کیا کادنزا وی جی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی