مجله آشپزی
به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

بنام خدا


آموزش تهیه انواع تارت

 

 

تارت در شیرینی جات به نان زیرین شیرینی اطلاق می‌شود که در ترکیب آن شکر نیز به کار رفته است. در صورتیکه تارت در قالبهای کوچک تهیه شود تارتلت (Tartlet) نامیده می‌شود. تارت را می توان در دو نوع غذا و دسر تهیه کرد.

 

 

تارت تن ماهی

http://marshal-modern.ir/Archive/24073.aspx

مواد لازم:
آرد   يك پيمانه
زرده تخم‌مرغ   يك عدد
كره   50 گرم
نمك   قاشق چايخوري
آب   به ميزان لازم
تن ماهي   يك قوطي
فلفل دلمه‌اي خرد شده   سه قاشق سوپخوري
ذرت پخته‌شده   چهار قاشق سوپخوري
طرز تهيه:
آرد را الك كرده و با كره مخلوط مي‌كنيم. بايد با نوك انگشتان ورز داده تا كره به خورد آرد برود. بعد زرده تخم‌مرغ را مي‌ريزيم. آب را تا جايي به مواد اضافه مي‌كنيم كه خمير يك‌دست شود و به دست نچسبد. (حدود يك الي دو قاشق سوپخوري). خمير را داخل نايلون قرار داده و يك ساعت در يخچال استراحت مي‌دهيم. بعد از اين مدت خمير را با وردنه باز كرده و داخل قالب تارت چرب شده پهن مي‌كنيم به طوري كه لبه‌هاي قالب به يك اندازه پوشانده شود.
با چنگال چند سوراخ روي خمير ايجاد كرده و روي آن كاغذ روغني گذاشته و مقداري حبوبات خشك هم روي آن مي‌ريزيم و در فري كه از قبل گرم شده با دماي 190 درجه سانتي‌گراد به مدت هفت دقيقه قرار مي‌دهيم. بعد از اين مدت از فر در آورده و كاغذ روغني و حبوبات را خارج كرده و دوباره هفت دقيقه در فر قرار مي‌گذاريم. سپس كنار گذاشته تا خنك شود. تارت‌ها را از قالب در مي‌آوريم. تن ماهي را كه در آبجوش جوشانديم در صافي ريخته تا روغن اضافي‌اش برود. بعد با فلفل دلمه‌اي و ذرت مخلوط مي‌كنيم و در هر تارت كمي از آن را مي‌ريزيم و دوباره در فر به مدت 10 دقيقه قرار مي‌‌دهيم تا پخته شوند.
نكته : اين ميزان مواد براي شش عدد قالب تارت مي‌باشد. در صورتي كه بخواهيد 12 تارت درست كنيد بايد مواد دو برابر باشد.در صورت تمايل مي‌توان روي مواد پنير پيتزاي رنده‌شده ريخت و بعد در فر قرار داد تا پنيرها طلايي شوند.

 

تارت سبزیجات

 

http://marshal-modern.ir/Archive/24072.aspx

تارت سبزیجات یکی از غذاهای شایع کشور فرانسه میباشد در واقع اگر از هر غذایی که درست می کنید کمی از آن در یخچال شما هنوز باقی مانده باشد شما می توانید با افزودن بعضی چیزا اون غذا های مانده ( البته نه خیلی مانده ( به یک غذایی خوشمزه تبدیل کنید

مواد لازم برای تهیه خمیر :
آرد    250 گرم
کره  125 گرم
نمک مقدار خیلی کم نوک قاشق چایخوری
شکر مقدار کم نوک قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ  1 عدد
کمی شیر و یا آب


در ابتدا باید اضافه کنم تهیه خمیر تارت روش های مختلفی داره ولی اینی که من درست کردم دستورش این هست. آرد رو الک می کنید کره را کمی گرم کنید و با آرد مخلوط کنید با دست خیلی خوب مخلوط کنید نمک و شکر رو اضافه کنید و همچنین زرده تخم مرغ را خمیر را خیلی خوب ورز دهید اگر خیلی خشک بود کمی شیر به آن اضافه کنید تا زمانی که به دستتان نچسبد  و بعد یک گلوله گرد از خمیر در بیاورید. ظرف مورد نظرتان را با کره چرب کنید خمیر را بطور منظم پهن کنید کف ظرف و حتی تا لبه های ظرف یعنی خمیر را بیارید بالا تا لبه ظرف رو بگیره و فر را گرم کنید


مواد لازم برای تهیه سبزیجات
بروکلی
ژامبون یا کالباس
پنیر گودا
تخم مرغ 3 عدد
شیر به مقدار کافی
نمک و فلفل
خامه به مقدار لازم
پودر ادویه

بروکلی را به قطعات کوچک خرد کنید. یک ظرف را با دو لیوان آب و کمی نمک بگذارید جوش بیاد از زمان جوش آمدن آب بروکلی ها رو بریزید در ظرف تا 4 دقیقه بگذارید بروکلی جوش بخورد بعد آبکشی کنید و بگذارید تا آب آن  خشک شود. بعد بروکلی ها رو بریزید در ظرفی که خمیر تارت را در آن پهن کردید. قطعات ژامبون یا کالباس روی بروکلی ها بگذارید و کمی پنیر
در ظرفی دیگر تخم مرغها را بشکنید به اضافه شیر و خانمه و نمک و فلفل و ادویه جات لازم مقدار شیر و یا خامه رو با توجه به مواد و ظرفتان بریزید فقط میزانش کمتر از شیر باشه. مواد رو خوب مخلوط  می کنید و روی بروکلی می ریزید فر را روی دمای 180 سانتی گراد تنظیم کنید و ظرف تارت را درون طبقه  میانی فر قرار دهید  به مدت 45 دقیقه در فر بپزد به طوری که روی آن طلایی شود و تارت درون فر کمی پف کنه. لازم به تذکر است که مواد شیر و خامه و تخم مرغ باید به اندازه ایی باشد که تمام سط سبزیجات را بپوشاند و تا لبه ظرف برسد اگر موادتون کم بود کمی شیر اضافه کنید

 


تهیه تره فرنگی:
ابتدا قسمتهای سفید تره فرنگی را خرد کنید به صورت  دایره وار و  بعد از شستن و خشک شدن درون تابه محتوی کره به اضافه نمک و فلفل تف دهید بعد از درست کرده خمیر در بالا تره فرنگی ها را درون ظرف بریزد و مواد را طبق دستور بالا اضافه کنید و درون فر بگذارید

 

 

تارت بوقلمون

http://marshal-modern.ir/Archive/24077.aspx

مواد لازم خمیر :
آرد یک و نیم پیمانه
تخم‌مرغ دو عدد
کره 120 گرم
ماست سه قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
بیکینگ‌‌پودر یک قاشق مرباخوری

 

مواد لازم داخل تارت :


سینه بوقلمون 250 گرم

یک عدد فلفل دلمه‌ای خلال‌ شده

قارچ پنج عدد

پنیر پیتزا

نمک و فلفل به میزان لازم

 

 

طرز تهیه :
سینه بوقلمون، قارچ و فلفل دلمه‌ای را به همراه نمک و فلفل تفت دهید و کنار بگذارید. برای تهیه خمیر ابتدا آرد و بیکینگ‌پودر را با کره هم زده و تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی اضافه کرده و با ماست خوب مخلوط کنید تا خمیر یک‌دستی به دست آید. سپس یک ساعت استراحت دهید. مقداری از خمیر را کنار گذاشته و مابقی را در سطح آردپاشی شده پهن کنید. مواد آماده شده ( سینه بوقلمون تفت داده شده) را روی آن ریخته، از خمیر نوارهایی را بریده و روی قالب بگذارید. سپس پنیر پیتزا ریخته و در داخل فر با حرارت 175 درجه سانتی‌گراد به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا طلایی شود.

 

 

تارت گوجه فرنگی

 

http://marshal-modern.ir/Archive/24078.aspx


مواد اولیه :
خمير نان‌باگت نصف چانه
گوجه‌ فرنگي بزرگ دو عدد
پنير پروسس شش قاشق غذاخوري
سس سويا يك قاشق غذاخوري
ريحان خردشده 1/3 ليوان
آرد به ميزان لازم


طرز تهيه:
يك غذاي خوشمزه، راحت، سريع و از همه مهم‌تر مقوي با گوجه‌فرنگي... گوجه‌ و مخلفات آن از جمله رب و سس، پاي ثابت همه غذاهاست. براي تهیه، ابتدا كمي آرد را روي سطحي صاف پخش مي‌كنيم. سپس از خمير نان باگت توپ‌هايي به اندازه نارنگي جدا كرده و با استفاده از وردنه به شكل مستطيل در مي‌آوريم.  خميرها را در فر با حرارت 170 درجه سانتي‌گراد به مدت 10 دقيقه مي‌گذاريم. پس از خارج كردن از فر، گوجه‌فرنگي‌هاي حلقه شده را روي نان مي‌چينيم و بر روي آنها پنير پروسس و ريحان خردشده ريخته و دوباره به مدت 10 دقيقه داخل فر مي‌گذاريم. قبل از سرو كردن روي نان‌ها سس سويا مي‌ريزيم.

 

 

 

 

تارت لیمویی

 

http://marshal-modern.ir/Archive/24076.aspx

 

 

طرز تهیه نان یا خمیر تارت:

مواد لازم:

 

کره: ۱۲ قاشق غذاخوری

 

شکر: نصف لیوان

 

وانیل: نصف قاشق مرباخوری

 

آرد: یک و سه چهارم لیوان

 

وردنه، ورقه فویل و قالب مخصوص تارت

 

روش تهیه: ابتدا شکر و کره را خوب با هم مخلوط و سپس وانیل را به آن اضافه کنیددر مرحله بعد نمک و آرد را الک کرده و به مخلوط کره و شکر اضافه کنید و خوبِ خوب هم بزنید. سطحی صاف را به مقداری آرد آغشته کنید. با کمک وردنه، خمیر آماده شده را روی این سطح صاف کرده و پس از پهن کردن آن در قالب مخصوص تارت، قالب را درون یخچال بگذارید تا سرد شود. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. یک رویِ یک ورقه فویل را با کره چرب کرده و فویل را از همان رو، روی خمیر تارت قرار دهید. حالا روی فویل را با مقداری برنج خام و لوبیا پر کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه در فر بپزد. پس از بیرون آوردن قالب از فر، فویل را همراه با لوبیا و برنجی که رویش قرار داده بودید، از روی قالب بردارید. با چنگال روی سطح خمیر سوراخ هایی ایجاد کنید و مجددا قالب را برای ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بگذارید تا خمیر کمی طلایی رنگ شود.

 

 

طرز تهیه مواد داخل تارت لیمو:

 

مواد لازم:

 

لیمو: ۴ عدد

 

شکریک لیوان و نصفی

 

کره۸ قاشق غذاخوری

 

تخم مرغ: ۴ عدد بزرگ

 

نمک: ۱/۸ قاشق چایخوری

 

 

قسمت زردرنگ پوست لیموها را رنده کنید و کنار بگذارید. آب لیموها را بگیرید و آن را در ظرفی کنار بگذارید. حالا پوست رنده شده را همراه با شکر درون غذاساز مخلوط و سپس کره را به آن اضافه کنید.تخم مرغ ها را یک به یک و پس از آن آب لیمو و نمک را به مخلوط اضافه کنید. در آخر، مواد را داخل قابلمه ریخته، هم بزنید و روی حرارت بپزید تا حدی که غلیظ شود.اکنون نوبت ریختن مواد روی نان تارت است و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

 

 

 

 

تارت میوه ی فصل

 

http://marshal-modern.ir/Archive/24074.aspx

مواد لازم براي 20 عدد تارت کوچک

كره ي پاستوريزه يا روغن

نصف پيمانه (75 گرم)

پودر قند

يك سوم پيمانه (45 گرم)

تخم مرغ

1 عدد

وانيل

يك چهارم قاشق چاي خوري

آرد سفيد گندم

5/2پيمانه (250 گرم)

پودر كاكائو

يك قاشق سوپ خوري

خامه ي فرم گرفته

5/1 پيمانه (300 گرم)

ميوه ي فصل

مقداري

پودر ژله ي آماده

نصف بسته

 

 

روش تهيه :

 

كره را با پودر قند طوري بزنيد كه كرم رنگ شود.سپس تخم مرغ و وانيل را اضافه كنيد. مواد را با همزن بزنيد تا كرم رنگ و لطيف شود.در آخر آرد و پودر كاكائو را اضافه نماييد، تا حدي كه خمير به دست نچسبد.سپس از خمير گلوله هاي كوچكي برداريد و در قالب تارت باز كنيد و داخل آن ها را چنگال بزنيد.سپس قالب ها را در سيني بچينيد و در طبقه ي وسط فر كه از قبل با حرارت 175 درجه سانتي گراد گرم شده، به مدت 30 دقيقه قرار دهيد تا تارت ها پخته شوند.پس از پخت، تارت ها را از فر خارج كنيد و بگذاريد خنك شود.سپس مقداري از خامه ي فرم گرفته را داخل تارت ها بريزيد و با ميوه ي فصل )سيب ، كيوي ، انگور  و ... ) تزيين كنيد.ژله ي آماده را درست كرده و در يخچال قرار دهيد تا كمي ببندد و از حالت روان خارج شود.ژله را روي ميوه ي تارت بريزيد و در يخچال قرار دهيد تا ژله ببندد.سپس سرو نماييد.

 

 

تارت آلــو

http://marshal-modern.ir/Archive/24075.aspx

 

مواد اولیه :

مایه خمیرفوری یک قاشق سوپخوری
آرد ۲۵۰ گرم
شیر ولرم نصف پیمانه
شکر یک قاشق سوپخوری
*
تخم‌مرغ یک عدد
کره ۳۰ گرم

مواد لازم روی تارت:
آلو سیاه یک کیلوگرم
پودر قند ۱۵۰ گرم
دارچین یک قاشق چایخوری

طرز تهیه:
مایه خمیر، شیر و شکر را در ظرفی مخلوط کرده در آن را می‌بندیم تا مایه خمیر عمل کند (۵ -۱۰دقیقه). آرد را داخل کاسه‌ای الک کرده و میان آن را گود می‌کنیم. تخم‌مرغ کره آب شده و مایه خمیر را در وسط آرد ریخته و به آرامی‌ مواد را مخلوط می‌کنیم تا خمیر بدست بیاید. روی خمیر را پوشانده و در جای گرم ۳۰ دقیقه استراحت می‌دهیم تا حجم آن دو برابر شود.
ظرف نسوزی را چرب کرده و آلو‌ها را هلالی برش زده و هسته آن را خارج می‌کنیم. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کرده سپس به کمک وردنه خمیر را روی سطح آرد پاشی شده باز می‌کنیم و در ظرف قرار می



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : یک شنبه 18 دی 1390برچسب:تارت,,
ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی