پلدختر
به نام خداوند مهر آفرین
سال 14094 اهورایی، 7037 میترایی، 3753 زرتشتی، 2573 کوروشی (شاهنشاهی) و 1394 خورشیدی

بنام خدا


درآمدزايی شهرداری پلدختر با بريدن و فروش درختان

تنومندها را مي‌برند، نهال مي‌كارند

سورنا لطفي‌نيا :
شهرداری شهر پلدختر از استان لرستان، نزديک به‌يک سال است با بريدن درختان شهر و فروش آن‌ها، کسب و کار درخت فروشی را رونق داده است.
به گزارش فارس؛ در حالی فضای سبز شهرستان پلدختر هم اکنون در وضعيت خوبی نيست که به تازگی، شهروندان پلدختر بريده شدن بي‌رويه‌ی درختان را در شهر مي‌بينند.
اين در حالی است که رييس‌جمهوری، قانونی را ابلاغ کرده که بر پايه‌ی آن بريدن هر گونه درخت و يا نابود کردن آن به هر راهی در حريم شهرها، بدون اجازه‌ی شهرداری  و رعايت ضوابط  ممنوع شده است.
بر پايه‌ي اين قانون، هر کس درختان پيرامون شهرها را آگاهانه و وارون(:برخلاف) قانون ببرد يا زمينه‌ي نابودي آن‌ها را فراهم آورد، افزون‌بر جبران آسيب، به جزاي نقدي از يک ميليون ريال تا 10 ميليون ريال براي هر درخت و در صورتي که شمار درختان بريده شده بيش از 30 اصله باشد، به حبس تعزيري از شش ماه تا سه سال محکوم مي‌شود.
يک شهروند پلدختر در اين‌باره گفت: «در يک كار شگفت‌انگيز و با وجود هشدار دلسوزان و دوستداران محيط‌زيست در شهرستان پلدختر ما هنوز هم بايد بريده شدن درختان شهر به دست نيروهاي شهرداري را ببينيم.»
«‌شرفي نصيري»، شهردار پلدختر، با پذيرفتن بريده شدن و فروش درختان شهر گفت: «اين کار بر پايه‌ي مجوز شوراي شهر انجام مي‌گيرد.»
شرفی نصيری افزود: «شهرداری پلدختر امسال دست به كار کاشت نهال در سطح شهر شده است.»
با اين همه و با توجه به شرايط اقليمي و گرمسيري بودن شهرستان پلدختر که در فصل گرما دمای هوای آن به بيش از 50 درجه مي‌رسد و همچنين ارجمندي درختان در زندگی انسان‌ها، ايکاش شهرداری پلدختر تا تبديل شدن اين نهال‌ها به درخت از بريدن درختان تنومند که عمر آن‌ها به بيش از 20 سال هم مي‌رسد، دست بردارد.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : پنج شنبه 15 دی 1390برچسب:پلدختر,شهرداری,شهردار,شهرداری پلدختر,,
ارسال توسط سورنا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی